کاشی آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مکان است. تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی آشپزخانه دارد. انتخاب مدل کاشی آشپزخونه اگر مناسب باشد آن مکان را بسیار جذاب می‌کند.

آیا انواع کاشی آشپزخانه را می‌شناسید؟ می‌دانید چه طرحی برای فضای شما مناسب‌تر است؟ از طرح و مدل‌های جدید اطلاع دارید؟ در این مطلب با اطلاعاتی که ارائه می‌دهیم سعی داریم به شما در انتخاب و خرید بهترین کاشی برای آشپزخانه کمک کنیم. پس اتا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع طرح کاشی آشپزخانه

این محصول به عنوان یکی از مصالح مهم در طراحی داخلی آشپزخانه به شمار می رود. رنگ، طرح و مدل کاشی آشپزخانه در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است. امروزه انواع کاشی های آشپزخانه در مدل های متنوع تولید می شوند و اگر شما طرح و رنگ کاشی ها و سرامیک را به شیوه ای اصولی انتخاب کنید فضایی مدرن و متفاوت در آشپزخانه منزل تان بوجود می آید. از کاشی و سرامیک برای پوشاندن کف و دیوار آشپزخانه استفاده می شود و شما می توانید با کیفیت ترین انواع آن را در طرح ها و رنگ های متنوع از فلورا استیل خریداری کنید.

لازم به ذکر است که با توجه به نمونه های مختلف، قیمت‌ها نیز متفاوت هستند. البته برای دیدن هزینه از طریق بخش قیمت کاشی و سرامیک ارزان نیز می‌توانید اطلاعات لازم را دریافت کنید.

طرح آجری

این طرح از نوع پرطرفدار است که در رنگ‌های متنوعی هم تولید می‌شود. این نوع آشپزخانه را مدرن و متفاوت و جذاب نشان می‌دهد. تمیز کردن آن نیز به راحتی انجام می‌شود. می‌توانید بصورت یک طیف تیره روشن آن را نصب کنید تا زیبایی آن دوچندان شود. همچنین فضای گرم و دنجی ایجاد می‌کند.

 

کاشی آشپزخانه

طرح مربعی

این نوع نیز فضای مدرنی ایجاد می‌کند. اگر طرح مربع‌ها ریز باشد فضای شلوغی به وجود می‌آورد که راه حل آن چیدمان درست وسایل آشپزخانه است. همچنین جلوه ظریفی به آن مکان می‌دهد.

 

مدل کاشی آشپزخانه

 

طرح‌های افقی

این نوع به صورت خطوط افقی است که تا حدودی آشپزخانه را نسبت به اندازه واقعی بزرگتر نشان می‌دهد.

طرح برجسته

این طرح جدید بسیار طرفدار دارد و آشپزخانه شما را زیبا و خاص نشان می‎‌دهد.

کاشی آشپزخانه ساده

طرح ساده همیشه مد است و با همه نوع وسایل آشپزخانه می‌توان آن را ست کرد. همیشه طرفداران خاص خود را دارد. در مدل‌های مات و براق موجود است.

طرح گلدار

شاید این مدل جز قدیمی‌ترین ها باشد اما هنوز هم اگر بین کابینت‌ها قرار گیرد و آشپزخانه چیدمان درستی داشته باشد بسیار زیبا بنظر می‌آید. نمای کاشی آشپزخانه گلدار را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

موارد مهم در انتخاب کاشی آشپزخانه

انتخاب طرح های مختلف باید بر اساس دکوراسیون آشپزخانه ی شما باشد. مثلا برای آشپزخانه ای با طراحی مدرن مناسب نیست که کاشی سنتی با طرح های ایرانی استفاده کرد.

تناسب رنگ ها نیز در انتخاب کاشی ها بسیار مهم است. طرحی را انتخاب کنید که با رنگ دکوراسیون اطراف آن مطابقت دارد. مثلا، کاشی های نارنجی کاملا با کابینت های خاکستری متناسب هستند. استفاده از رنگ ‌های متضاد، فضا را از حالت سکون خارج کرده و نشاط و حرارت خاصی را به آشپزخانه می دهد.

کاشی های آشپزخانه دارای جنس های مختلفی هم چون سرامیک، سنگ، چینی، استیل و… می باشند. شما می توانید با توجه به فضای آشپزخانه ای که در خانه دارید هر کدام از انواع متنوعی از این کاشی ها را مورد استفاده قرار دهید.

برای دیدن کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه کلیک کنید.

 

کاشی آشپزخانه با طرح کلاسیک

یکی از انواع این محصولات که بسیاری از افراد آن را می پسندند، طرح ساده و کلاسیک است. انتخاب طرح های ساده و کلاسیک موزاییکی یا آجری ایده ی مناسبی برای آن ‌ها خواهد بود تا فضای بین کابینت‌ ها، پشت سینک و پشت گاز را با آن ها پوشش دهند. تنوع رنگ و جنس کاشی های امروزی مثل شیشه ای، فلزی و یا موزاییکی، سبب شده که استفاده از کاشی های کلاسیک آشپزخانه ایده آل به نظر برسد.

 

کاشی آشپزخانه افقی

کاشی هایی که بصورت افقی طراحی می شوند و به صورت خطی نصب می شوند، تا حدودی می توانند با ایجاد خطای دید، فضای آشپزخانه ی شما را پهن تر نشان دهند.

معمولا برای نصب این نوع از کاشی آشپزخانه تنوع بسیار زیادی به کار می رود به عنوان مثال نصب کاشی بصورت خطوط مرتب و یا بافت نامنظم صورت می گیرد.

این نوع از طراحی کاشی آشپزخانه می تواند تنوع طرح و ابعاد بسیاری داشته باشد. بافت ریزتر و ظریف تر این نوع از کاشی ها می تواند فضای آشپزخانه شما را شلوغ تر جلوه دهد و طراحی با بافت درشت تر می تواند ظاهری ساده تر و خلوت تر به آن ببخشد.

 

کاشی مربعی آشپزخانه

یکی دیگر از انواع رایج کاشی های آشپزخانه، نمونه های مربع شکلی هستند که غالبا ابعاد کوچکی دارند. این طرح از کاشی، هم در سبک های مدرن و هم کلاسیک موثر هستند.

علاوه بر این، کاشی مربعی دکوراسیون آشپزخانه را ظریف تر نشان می دهد. زمانیکه کاشی های کوچک مربعی را در آشپزخانه بکار می بریم، بهتر است در سایر بخش های آشپزخانه از طرح هایی با ابعاد بزرگ استفاده کنیم تا فضای آشپزخانه زیاد شلوغ به نظر نرسد.

کاشی آشپزخانه طرح برجسته و سه بعدی

کاشی های طرح سه بعدی، یکی دیگر از انواع این محصولات می باشد که تنوع بسیاری دارند و بیشتر از طرح های طبیعت الهام گرفته است.

 

استفاده از طرح های سه بعدی در دکوراسیون خانه و مخصوصا آشپزخانه، قدمت زیادی ندارد و جزو جدیدترین مدل های دکوراسیون داخلی به حساب می‌ آیند. به همین دلیل نسبت به انواع دیگر مدل های کاشی و سرامیک آشپزخانه گران تر هستند.

 

کاشی آشپزخانه گلدار

استفاده از کاشی های گلدار در آشپزخانه های ایرانی قدمت زیادی دارد، اما طرح ها و رنگ بندی های جدید آن‌ ها می ‌تواند آشپزخانه شما را زیباتر کند. مدل های کاشی گلدار بر دو نوع هستند، نوع اول به صورت کلاسیک است که هر قطعه از کاشی زمینه گلدار جدا دارد و نوع دوم قطعات کاشی مثل پازل، یک طرح کلی گلدار را به نمایش در می ‌آورند.

طرح شیشه ای

این  مدل جدید کاشی آشپزخانه، بیشتر به سبک طراحی و دکوراسیون خانه های مدرن نزدیک است. انعکاس نور در این نوع کاشی با رنگ بندی های متنوع، نمای زیبایی به آشپزخانه خواهد بخشید.

 

بهتر است به هارمونی و یا استفاده درست از تضاد رنگ های کاشی های شیشه ای توجه کنید. استفاده از کاشی شیشه ای رنگ روشن در کنار کابینت های رنگ تیره بسیار محیط آشپزخانه را شیک و زیبا خواهد کرد.

کاشی چسبی آشپزخانه

از انواع کاشی و سرامیک جدید به حساب می‌ آید که با هدف کمتر کردن هزینه ی تخریب کاشی های قدیمی و چسباندن کاشی های جدید در بازار عرضه شده اند.

 

این نوع کاشی ها دارای تنوع کیفیت می باشد، پس بهتر است قبل از تهیه آن به فاکتورهای مهمی چون قابلیت شستشو، مقاومت در برابر تغییرات دمایی، مقاومت نسبی در برابر ضربه و نیز طول عمر بالای آن ها توجه کنید.

 

برای نصب کاشی های چسبی باید از اینکه کاشی های قدیمی سالم هستند، اطمینان حاصل کنید. سطوح دیگری مثل گچ یا آجر نیز برای نصب این‌گونه کاشی مناسب هستند.

 

سوالات متداول

چطور کاشی آشپزخانه را با کابینت ست کنیم؟

همواره یکی از بزرگترین دغه دغه های ما این است که نمیتوانیم بهترین ترکیب رنگ برای کاشی و کابینت خانه مان پیدا کنیم ، در این باره ما چند پیشنهاد خاص داریم.

ترکیب طلایی ، قهوه ای و کرمی این ترکیب جزو ترکیب های نابی است که همواره از آن در بسیاری از آشپزخانه ها استفاده می شود.

ترکیب سفید ، قهوه ای و مشکی

نحوه کاشی کاری آشپزخانه

کاشی آشپزخانه برای برای کف آشپزخانه ، دیوار آشپزخانه و کاشی بین کابینت آشپزخانه استفاده می شود ، معمولا سرامیک کف آشپزخانه را درجه یک انتخاب میکنند تا از استحکام بالایی برخوردار باشد و همواره نحوه کاش کاری آشپزخانه با مکان های دیگر خانه فرق چندانی ندارد.

 

لیست قیمت کاشی و سرامیک آشپزخانه از کجا پیدا کنیم؟

شما می توانید برای تهیه کاشی آشپزخانه به دسته بندی های زیر مراجعه فرمایید.

سرامیک کف

کاشی کف

سرامیک دیوار

کاشی بین کابینتی

 


چه نوع کاشی برای آشپزخانه مناسب است؟

کاشی اشپزخانه همواره باید مقاوم در برابر رطوبت ، خوردگی و حرارت باشد و همچنین شست و شوی آسانی داشته باشد چنانچه کاشی شما معیار های گفته شده را داشته باشد می توان گفت کاشی مناسب برای آشپزخانه است.