کاشی از دیرباز بسیار مورد توجه و استفاده معماران و طراحان داخلی بوده است. با نگاهی به بنا های تاریخی مانند مساجد معروف در اصفهان و یا کاخ ها و عمارت های قدیمی می بینید که استفاده از کاشی تا چه اندازه در معماری مهم است.

امروزه علاوه بر کاشی، متریال های دیگری نیز برای پوشش کف و دیوار استفاده میشود که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و برای موارد مختلفی استفاده میشوند.

البته هنوز هم استفاده از کاشی جایگاه خود را دارد و برای بسیاری از موارد معماران ترجیح میدهند از کاشی استفاد کنند. به دلیل استفاده زیاد از کاشی وکاربرد های خاص آن، کمپانی و سازنده های مختلفی امروزه در حال تولید انواع مختلفی از کاشی ها هستند.

ایفا سرام یکی از برند های شناخته شده در صنعت کاشی و سرامیک است. در این مقاله قصد داریم انواع کاشی ایفا سرام را بررسی کنیم.

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”

آیا میشود از کاشی کف برای دیوار نیز استفاده کرد؟”]

کاش هایی که برای کف تولید میشوند مقاومت خوبی دارند و در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند. استفاده از این نوع کاشی برای دیوار مانعی ندارد. اما توجه کنید که نمیشود از کاشی دیوار برای کف استفاد کرد/ چرا که این نوع کاشی استحکام لازم برای استفاده در کف را ندارد.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”

تنوع در طرح های کاشی بیشتر است یا سرامیک؟”]

هر دو این محصولات تنوع بالایی دارند و شما با هر سلیقه ای که باشید می توانید طرح مورد نظر خودتان را از بین آن ها انتخاب کنید. شرکت ایفا سرام مجموعه کاملی از طرح های کاشی و سرامیک را دارا میباشد.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”

آیا لعاب کاشی کف پس از مدتی از بین میرود؟”]

امروزه صنعت لعاب کاری کاشی ها بسیار پیشرفت کرده است و از بهترین متریال برای این کار استفاده میشود. به همین دلیل لعاب کاشی ها ثابت است و با گذشت زمان از بین نمیرود. کاشی های تولید کمپانی ایفا سرام از با کیفیت ترین نوع کاشی از نظر لعاب کاری هستند.

[/accordion-item]

[/accordion]

کاشی کف

کاشی کف ایفا سرام

چرا استفاده از کاشی؟

از کاشی می توان در بسیاری محل ها استفاده کرد و کاربرد این متریال بسیار زیاد است. علاوه بر پر کاربرد بودن این متریال تنوع بسیار بالای این محصول باعث شده استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز زیاد باشد.

تفاوت در مراحل پخت، باعث میشود که انواع مختلفی از کاشی ها را داشته باشیم که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. به عبارتی درجه پخت یکی از عواملی است که باعث تفاوت در کاشی ها میشود. به این ترتیب کاشی با درجه پخت متفاوت کاربرد های متفاوتی دارد.

انواع کاشی ایفا سرام

همانطور که گفتیم مراحل ساخت و پخت کاشی ها می تواند ب هم متفاوت باشد و همین تفاوت باعث میشود انواع مختلفی از کاشی ها را داشته باشیم. شرکت ایفا سرام یکی از بزرگ ترین تولید کننده گان کاشی در سطح خاور میانه است. انواع کاشی ایفا سرام به چندین کشور همسایه صادر میشود و هم اکنون کاشی ایفا سرام یک برند شناخته شده در سطح منطقه است. انواع کاشی ایفا سرام را در ادامه بررسی میکنیم.

کاشی کف

کاشی ایفا سرام که برای کف تولید میشوند معمولا از استحکام و مقاومت بالایی بر خوردار هستند. چرا که این نوع کاشی برای استفاده در کف محیط طراحی شده است و باید تحمل فشار را داشته باشد. از دیگر موارد قابل ذکر این نوع کاشی مقاومت در برابر خش و ضربه است. به صورتی که اگر شما روی این نوع کاشی مبلمان و دیگر لوازم را بکشید آسیبی به کاشی نمیرسد.

عایق رطوبت بودن از دیگر موارد مثبت این کاشی است. به همین دلیل می توان از این نوع کاشی در نمای ساختمان هم استفاده کرد.

استحکام بالای این کاشی به علت پخت در حرارت بالا است. هنگامی ک کاشی در حرارات بالا پخته شود نسبت به بسیاری عوامل محیطی مقاوم میشود.

کاشی دیوار

کاشی دیوار ایفا سرام

کاشی دیوار

این نوع کاشی ایفا سرام در حرارت کمتری پخته میشود و به همین دلیل لعاب بیشتری دارد. همانطور که از اسم این کاشی مشخص است کاربرد این کاشی بیشتر برای دیوار است و استحکام لازم برای استفاده در کف را ندارد. اما توجه کنید وقتی می گوییم این کاشی به عنوان دیوار پوش مناسب است منظور ما فقط دیوار های داخلی فضا و محیط است. چرا که این کاشی عایق رطوبت نیست و نمی توان از آن ها برای نما ساختمان استفاده کرد.

کاشی گرانیتی

این نوع کاشی از ترکیب خاک رس در فشار و حرارت بالا تولید و ساخته میشود. کاشی گرانیتی لعاب کاری نمی شود و به جای آن از پولیش استفاده میشود. این کاشی مقاومت بالایی دارد و برای محل هایی مانند کف حیاط و یا نما ساختمان بسیار کاربرد دارد.

البته توجه کنید که کاشی گرانیتی با سنگ های گرانیتی و تزئینی متفاوت است. با ساخت این نوع کاشی تلاش شده جایگزین مناسبی برای سنگ های تزئینی و گرانیتی تولید شود.

کاشی گرانیتی

کاشی گرانیتی جدید

طرح های متنوع کاشی

همانطور که گفتیم یکی از دلایلی که از کاشی ها زیاد استفاده میشود، تنوع در طرح و رنگ آن هاست. اجرا طرح روی کاشی روش های مختلفی دارد.

  • فلت: یکی از قدیمی ترین روش ها برای اجرای طرح روی کاشی است. در این روش با استفاده از شابلون طرح مورد نظر روی کاشی پیاده میشود. استفاده از این روش امروزه منسوخ شده است. چرا که روشی دقیق و تمیز نیست.
  • روتو: این روش نسبت به روش قبلی جدید تر و به روز تر است. در روش روتو طرح روی کاشی، طرح مورد نظر روی وسیله ای مانند سیلندر پیاده سازی میشود. با غلتاندن این سیلندر روی کاشی طرح مورد نظر بر روی سطح کاشی اجرا میشود.
  • چاپ دیجیتال: این روش جدید ترین روش ایجاد طرح بر روی کاش است. در این روش همانند استفاده از چاپگر طرح درخواستی ما بر روی کاشی ایجاد میشود. البته باید توجه کنید که در این روش چاپگر با سطح کاشی برخوردی ندارد. این روش اجرای طرح روی کاشی برای طرح هایی مناسب است که بسیار ظریف هستند و باید دقیق اجرا شوند.

سخن آخر

کاشی در صنعت ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد به همین جهت شرکت های مختلف و متفاوتی این متریال را تولید می کنند. یکی از با کیفیت ترین کمپانی ها در تولید کاشی کارخانه ایفا سرام است. کاشی ایفا سرام در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید میشود و برای مصارف مختلفی کاربرد دارد.