یکی از محل هایی که باید به طراحی آن توجه ویژه ای کرد سرویس بهداشتی است. در گذشته سرویس بهداشتی و حمام خیلی مورد توجه طراحان داخلی قرار نداشت. چرا که معتقد بودند تنها فضا هایی که در دید قرار دارند باید زیبا و شکیل باشند. اما به تازگی طراحان داخلی به دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام توجه ویژه ای داند و سعی میکنند از لحاظ زیبایی و دکور چیزی از فضا های دیگر کم نداشته باشد.

به همین منظور متریال های به کار رفته در این فضا ها نیز روز به روز متنوع تر و جذاب تر میشود. در این مقاله به برسی انواع کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی میپردازیم.

[accordion title=”سوالات متداول”]

[accordion-item title=”

آیا میشود کاشی و سرامیک جدید را بر روی کاشی قدیمی چسباند؟”]

بله یکی از آسان ترین راه ها برای تغیر دکوراسیون سرویس بهداشتی چسباندن سرامیک جدید توسط چسب بر روی کاشی یا سرامیک قدیمی است. برای این کار از نصاب ماهر و چسب بسیار قوی باید استفاده کنید.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”

سرامیک برای سرمیس بهداشتی مناسب تر است یا کاشی؟”]

سرامیک بیشتر تحمل فشار را دارد و نسبت به آب مقاومت بیشتری دارد و رطوبت به سختی به پشت آن نفوذ میکند به همین علت استفاده از سرامیک برای سرویس بهداشتی و حمام بیشتر توصیه میشود.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”

قیمت سرامیک و کاشی دانه ای محاسبه میشود یا متری؟”]

قیمت سرامیک و کاشی معمولا به صورت متری محاسبه میشود و هزینه کار بستگی به متراژ فضا شما دارد. معمولا دستمزد نصب نیز بر روی قیمت اولیه کاشی یا سرامیک محاسبه شده است.

[/accordion-item]

[/accordion]

سرامیک کف

سرامیک کف و دیوار سرویس بهداشتی

کاشی یا سرامیک سرویس بهداشتی

یکی از بیشترین متریال هایی که در دکور کردن سرویس بهداشتی به کار میرود کاشی یا سرامیک است.

در ابتدا بهتر است فرق کاشی و سرامیک را بررسی کنیم و مشخص کنیم استفاده از کدام یک برای سرویس بهداشتی مناسب تر است.

کاشی و سرامیک از نظر مراحل ساخت یکسان هستند و تفاوت چندانی ندارند. بیشترین تفاوت بین این 2 در موارد کاربرد آنهاست. در مقالات دیگر ما که لینک آنها در پایین صفحه قرار دارد تفاوت کاشی و سرامیک کامل مورد بررسی قرار گرفته است اما اگر بخواهیم اشاره ای داشته باشیم باید بگوییم مقاومت سرامیک از کاشی بیشتر است و به همین علت برای کف بسیار مناسب است چرا که میتواند فشار زیادی را تحمل کند بدون ایمکه آسیبی به ساختارش وارد شود.

مورد دیگری که باعث میشود استفاده از سرامیک ایفا سرام برای سرویس بهداشتی مناسب به نظر برسد، قابلیت سرامیک در عایق بودن نسبت به آب و رطوبت است. در مناطقی که رطوبت وجود دارد مانند سرویس بهداشتی اگر از کاشی استفاده کنیم بعد از مدتی میبینیم که کاشی ما شل شده یا پشت آن به علت رطوبت باکتری و قارچ وجود دارد چرا که باکتری و قارچ ها در مناطق مرطوب و تاریک به سرعت رشد میکنند. به این ترتیب بهداشتی بودن و نظافت این مناطق تحت الشعاع قرار میگیرد.

همانطور که متوجه شدید کاشی ها نسبت به رطوبت عایق نیستند، و رطوبت به سادگی به پشت آنها نشت میکند. اما سرامیک ها برعکس کاشی ها عایق خوبی برای رطوبت هستند و اگر درست نصب شوند به هیچ عنوان آب و رطوبت به پشت آن نفوذ پیدا نمیکند، و محیط شما همیشه بهداشتی و عاری از باکتری و قارچ خواهد بود.

کاشی شکسته

نشت آب به پشت کاشی کف

انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی

امروزه کمترین متراژ در منازل متعلق به سرویس بهداشتی است. شما باید دقت کنید که با انتخاب سرامیک اشتباه و دیگر آیتم های لازم برای سرویس بهداشتی به کوچک تر نشان دادن این فضا دامن نزنید. چرا که زیبا و چشم نواز بودن این فضا باعث میشود کل فضای منزل شما زیبا به نظر رسد.

موارد مهم در انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی

  • رنگ: شاید بتوان گفت مهم ترین فاکتور در انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی رنگ سرامیک است. رنگ های روشن باعث میشود انعکاس نور در فضای شما بیشتر باشد و در نتیجه فضا بزرگ تر به نظر رسد. رنگ های روشن و سفید هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه فضا سرویس بهداشتی شما جدید است.

یکی دیگر از دلایلی که ما رنگ سفید و روشن را برای سرویس بهداشتی پیشنهاد میدهیم این است که کثیف بودن این رنگ بسیار زود مشخص میشود و شما باید در فواصل زمانی کم سرویس بهداشتی را تمیز کنید و به این ترتیب فضاء سرویس بهداشتی شما همیشه تمیز است و آلودگی در آن نمی ماند.

رنگ سفید سرامیک

سرامیک سفید سرویس بهداشتی

توجه کنید که اگر می خواهید از رنگ سفید استفاده کنید، رنگ سفید یخی فضاء شما را مدرن و سرد نشان میدهد و سفید کرمی باعث میشود فضاء شما گرم و کلاسیک باشد. علاوه بر رنگ سفید شما می توانید از رنگ های مانند آبی کمرنگ و یا طوسی استفاده کنید. این طیف رنگ ها نیز مناسب سرویس بهداشتی هستند.

  • طرح: سعی کنید طرحی که انتخاب میکنید ساده باشد و طرح و نقش خاصی نداشته باشد چرا که طرح و نقش های شلوغ و در سایز بزرگ باز هم باعث میشوند فضای شما کوچک به نظر برسد. استفاده از سرامیک های ساده و تک رنگ می تواند بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی باشد. اگر احساس کردید با سرامیک های تک رنگ فضا شما بی روح میشود می توانید از سرامیک هایی حاشیه ای استفاده کنید.
  • جنس: منظور از جنس این است سرامیکی که انتخاب میکنید از نوع مرغوب باشد که بعد از مدتی خراب نشود و شما مجبور نباشید دوباره برای تعویض آن هزینه بپردازید.
سرامیک جدید کف

ترکیب 2 رنگ سرامیک

نتیجه گیری

بهترین کف پوش و دیوار پوش برای سرویس بهداشتی سرامیک است. چرا که هم تنوع بسیار زیادی دارد و شما می توانید از بین مدل های مختلف آن انتخاب کنید و هم مقاومت خوبی نسبت به رطوبت دارد. شما می توانید با کمک کارشناسان ما از بین مدل های مختلف سرامیک هایی که در سایت فلورا استیل وجود دارد، مدل دلخواه و مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

 

تفاوت کاشی و سرامیک

 

سرامیک دیواری

 

سرامیک ایفا سرام