حمام و سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که معمولا در گذشته توجه چندانی به زیبایی و دکوراسیون آن نمیشد. اما امروزه به دیزاین این 2 مکان در منزل و حتی شرکت ها توجه ویژه ای میشود. علاوه بر این حتما با مراجعه به سرویس بهداشتی مراکز خرید و یا هتل ها دیده اید که توجه ویژه ای به دکوراسیون این مناطق شده است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم راهنمای انتخاب کفپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی را برای شما تولید کنیم تا بتوانید با خیال راحت و با اطلاعات بهتر و بیشتری کفپوش مناسب را انتخاب کنید.

وجه تمایز سرویس بهداشتی و حمام

همانطور که میدانید وجه تمایز حمام و سرویس بهداشتی نسبت به سایر نقاط منزل و یا محیط کار، رطوبت این مناطق است. رطوبت موجود در حمام و سرویس بهداشتی باعث شده است که انتخاب کفپوش و حتی دیوار پوش مناسب برای این مناطق اندکی سخت باشد. چرا که بیشتر افراد دوست دارند فضایی متفاوت و خاص داشته باشند و کم بودن متریال مناسب برای این فضا باعث میشود افراد رضایت کافی را نداشته باشند.

پس با توجه به وجه تمایز این 2 محل شما باید کفپوش مناسبی انتخاب کنید. کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام کفپوشی است که نسبت به رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتر و املتری در این مورد خواهیم داد.

ویژگی کفپوش

کفپوش سرویس بهداشتی و حمام

ویژگی کفپوش سرویس بهداشتی و حمام

همانطور که گفته شد به دلیل رطوبت بالا در این 2 منطقه باید در انتخاب کفپوش مناسب بسیار دقت کنید. رطوبت بالا باعث میشود انتخاب کفپوش بسیار حساس باشد. به دلیل همین رطوبت می توان گفت شما انتخاب های زیادی برای انتخاب کفپوش ندارید. به عنوان مثال کفپوش هایی مانند پارکت به هیچ عنوان نمی تواند انتخاب مناسبی برای سرویس بهداشتی و حمام باشد. زیرا آب به راحتی به پشت آن نفوذ میکند و به این متریال صدمه وارد میکند و باعث به وجود آمدن ظاهری زشت میشود.

بهترین انتخاب برای کف و دیوار سرویس بهداشتی از دیرباز تا کنون کاشی و سرامیک بوده است. این 2 متریال با توجه به نوع ساخت و تولید نسبت به رطوبت بسیار مقاوم هستند و آب به راحتی به پشت آن ها نفوذ نمیکند. در گذشته برای مناطق مرطوب بهترین انتخاب کاشی بود. اما با گذشت زمان و تولید متریال جدید به نام سرامیک، کم کم موارد استفاده از کاشی کمتر شد. پخت سرامیک در دمای بالاتری صورت میگیرد به همین دلیل برای متطق مرطوب مناسب تر است.

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چر مقاوم بودن نسبت به رطوبت تا این حد مهم است. اگر متریال نسبت به رطوبت مقاوم نباشد آب به راحتی به پشت آن نفوذ میکند و باعث میشود در پشت آن امکان رشد و گسترش باکتری و میکروب محیا شود. همچنین اگر آب به پشت سرامیک نفوذ کند باعث شل شدن چسب و یا ملات سرامیک میشود و ممکن است حتی باعث شود سرامیک کنده شود و سقوط کند. بهتر است راهنمای انتخاب کفپوش سرویس بهداشتی و حمام را برای شما دقیق تر بیان کنیم.

موارد مهم در انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی و حمام

تا اینجا متوجه شدیم که چرا بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام سرامیک است. حال قصد داریم راهنمایی کاملی برای شما بیان کنیم تا بتوانید به راحتی اقدام به انتخاب و خرید سرامیک برای این فضا ها کنید.

انتخاب سرامیک

انتخاب سرامیک مناسب سرویس بهداشتی

متراژ فضا

همیشه به یا داشته باشید در انتخاب کفپوش و یا دیوار پوش برای هر فضایی به متراژ و ابعاد آن باید بسیار دقت کنید. زیرا با انتخاب اشتباه ممکن است شما فضای شما کوچکتر بنظر برسد. بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام کوچک سرامیک هایی با ابعاد بزرگ است. زیرا باعث میشود این فضا ها بزرگتر بنظر برسند. همچنین سرامیک هایی که ابعاد بزرگتری دارند بهتر و رات تر تمیز میشوند و درز های سرامیک معمولا جرم کمتری میگیرد.

انتخاب طرح

طرح یکی موارد مهم در انتخاب سرامیک است. سرامیک های شلوغ و با طرح های زیاد ممکن است به سرعت از مد افتاده و شما دیگر علاقه ای به آن ها نداشته باشید. همانطور که میدانید تعویض سرامیک سخت است و به راحتی امکان پذیر نیست. همچنین سرامیک هایی با طرح های درشت و بزرگ فضای شما را کوچکتر نشان میدهند.

رنگ سرامیک

رنگ سرامیک و رنگ بندی آن یکی از مواردی است که باید به آن بسیار توجه کنید. زیرا بر روی برخی رنگ های سرامیک رد قطر های آب می ماند و ظاهری زشت بوجود می آورد. رنگ های تولید شده سرامیک بسیار زیاد است و شما با هر نوع سلیقه ای می توانید به راحتی یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

سرویس بهداشتی

انتخاب برند مناسب

برند سرامیک

درست است که سرامیک برای محیط های مرطوب بهترین انتخاب است. اما توجه به برند سرامیک نیز بسیار مهم است. پخت و تولید سرامیک های برند های مختلف با هم متفاوت است. به همین دلیل باید در هنگام خرید به برند مورد نظر بسیار توجه کنید. سرامیک تکسرام یکی از انواع سرامیک های با کیفیت است که شما می توانید با خیال راحت این سرامیک را خریداری کنید و نگران موارد دیگر نباشید.

سخن آخر

سرامیک بهترین متریال برای پوشاندن کف مناطقی مانند سرویس بهداشتی و حمام است. به دلیل شیوه تولید و پخت، این متریال نسبت به رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارد و باعث میشود فضای شما همیشه تمیز و شیک باشد و ظاهری زشت به خود نگیرد.

توجه داشته باشید که در انتخاب سرامیک به برند آن توجه خاصی داشته باشید. زیرا ممکن است شما برند نامرغوبی تهیه کنید و لازم باشد پس از مدتی آن را تعویض کنید.