دیگر زمان استفاده از دوغاب یا ملات ماسه و سیمان گذشته است و زمان زیادی است که از چسب به عنوان ملات در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند. ناگفته نماند که از ملات چسبی بیشتر در دستشویی و سرویس بهداشتی هم استفاده می کنند. استفاده از ملات چسبی بیشتر جنبه ی تعمیری دارد و برای تعمیر از ملات چسبی استفاده می شود. باید در نظر داشته باشید که سرامیک چسبی ایفا سرام برای مواقعی کاربرد پیدا می کند که شما قصد بازسازی داشته باشید و از همان ابتدا امکان ندارد که شما از سرامیک چسبی برای ساختمان نوسازتان استفاده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی کامل تر و جامع تری از سرامیک چسبی ایفا سرام می پردازیم.

فرق سرامیک چسبی با استفاده از ملات چیست؟

باید در ابتدا آشنا شوید که چسب سرامیکی چیست. چسب سرامیکی در واقع نوعی سیمان آلی پلیمری است که دارای خاصیت چسبندگی بسیار بالا است. چسب سرامیکی با زیرساخت های مختلف ساختمانی هم قابلیت سازگاری دارد. از چسب سرامیکی می توان برای چسباندن سرامیک ها روی سطح و هم چسباندن سرامیک ها روی یکدیگر استفاده کرد که همین یکی از مزیت های سرامیک چسبی است. اما ملات همانطور که می دانید ماده خمیری شکلی است که از مخلوط کردن ماسه و آب به وجود می آید. استفاده از ملات برای چسباندن سرامیک در مرحله اولیه که تازه سرامیک روی دیوار یا کف استفاده می شود کاربرد دارد و برای تعمیر از سرامیک چسبی می توانید استفاده کنید.

سرامیک با کیفیت

سرامیک درجه یک

استفاده از ملات برای تعمیر امروزه خیلی کار بهینه ای نیست. زیرا که ملات ترمیمی یا تعمیری باید با بتن زیرساخت ساختمان شما سازگاری داشته باشه که اغلب اینطور نیست و سازگاری ندارد و این کار را خیلی سخت می کند زیرا؛ برای ملاتی که سازگاری پیدا کند باید یک سری مواد افزودنی به آن اضافه کنید. اما شما با استفاده از سرامیک چسبی از بسیاری از این مشکلات رهایی پیدا می کنید.

ویژگی های مثبت سرامیک چسبی ایفا سرام

  • با استفاده از سرامیک چسبی دیگر نیازی به تخریب و کنده کاری نیست و شما برای تعمیر کردن حتماً نیاز نیست که دیوار یا سقف را کنده کاری کنید بلکه با استفاده از سرامیک چسبی خیلی راحت کار تعمیر را انجام دهید.
  • استفاده از سرامیک چسبی روند کار را بسیار راحت تر میکند و سرعت نصب را افزایش می دهد.
  • از سرامیک چسبی برای چسباندن مجدد سرامیک روی سرامیک دیگر می توانید استفاده کنید. این مزیتی است که فقط کار با سرامیک چسبی به شما می دهد و ملات این چنینن ویژگی را ندارد.
  • از همه مهمتر این که سرامیک چسبی ریخت و پاش و کثیف کاری ندارد. این موضوع برای کسانی که قصد دارند خانه خود را بازسازی کنند خیلی اهمیت دارد و با استفاده از سرامیک چسبی بدانند که از این لحاظ دیگر راحت هستند و ریخت و پاشی دیگر صورت نمی گیرد.
  • برای استفاده از سرامیک در قطعات ریز تر و کوچک تر اتفاقاً تنهاترین راه استفاده از همین نوع سرامیک چسبی است.
  • سرامیک چسبی استحکام خیلی بالاتری دارد.
  • علاوه بر این که ریخت و پاش کمتری دارد، هزینه کمتری نیز دارد.

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”آیا از سرامیک چسبی می تواند در حمام و دستشویی هم استفاده کرد؟ “]

بله هیچ مانعی وجود ندارد و استحکام خود را در مقابل رطوبت حفظ می کند.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”آیا سرامیک چسبی در برابر آب هم مقاوم است؟ “]

بله کاربرد چسب سرامیک چسبی به شکلی است که در مقابل آب هم عایق است.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”چسب سرامیک چسبی روی سرامیک چسبی امکان پذیر است؟ “]

بله و این امکان به راحتی برای شما ایجاد شده است و اصلاً یکی از مزیت های استفاده از سرامیک چسبی همین ویژگی منحصر به فرد آن است.

[/accordion-item]

[/accordion]

سرامیک دیوار

سرامیک بری دیوار

ویژگی های منحصر به فرد سرامیک چسبی

شاید شما فکر می کنید که استفاده از ملات نسبت به چسب بهتر باشد. اما اینطور نیست و کارایی سرامیک چسبی برای تعمیر منزل خیلی کارآمد تر است نسبت به استفاده از ملات. باید توجه داشته باشید که سرامیک چسبی دارای:

  • چسبندگی بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ رطوبت
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی

رنگ بندی چسب سرامیک چسبی

خوب است به این نکته توجه کنید که سرامیک چسبی ایفا سرام در رنگ های روشن عرضه شده اند. دلیل استفاده از رنگ روشن هم این است که به کف یا دیوار شما جلوه ی بهتری بدهد. زیرا رنگ های مانند مشکی باعث می شود که جلوه ی کاشی یا سرامیک شما را از بین ببرد ولی رنگ های روشنی مثل سفید محو است و خیلی توی چشم نمی زند.

بیشترین و پرکاربردترین رنگ های استفاده شده برای چسب سرامیک چسبی:

  • سفید
  • نقره­ای
  • خاکستری

انواع چسب برای استفاده از سرامیک چسبی

  • چسب های پودری: به‌دلیل نوع ترکیبات و فرآوری‌ های صورت گرفته در زمان تولید پیشنهاد می گردد از به‌کار بردن چسب‌ های پودری بر روی سطوح گچی خودداری شود. از این نوع چسب علاوه بر سرامیک برای چسباندن آجر و یا سنگ هم می توانید استفاده کنید.
  • چسب های خمیری: این دسته از محصولات دارای خواص چسبندگی بیشتری نسبت به چسب پودری هستند و مرغوب به صرفه تر نیز هستند.

استفاده از سرامیک چسبی در همه جای منزل کاربرد دارد و شما برای استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارید.

چسباندن سرامیک با چسب

چسب مخصوص سرامیک

زمان خشک شدن سرامیک چسبی

زمان خشک شدن سرامیک چسبی خیلی طولانی نیست که البته این به نوع چسبی که استفاده کرده باشید قابل تغییر است اما به طور میانگین، زمان خشک شدن اولیه ۳ ساعت در دمای ۲۰ درجه می باشد و بعد از گذشت 3 روز از نصب، سارمیک را می توانید سوراخ کنید و روی آن هر چیزی که بخواهید نصب کنید و یا روی آن راه بروید.

قیمت سرامیک چسبی

برای درآوردن قیمت سرامیک چسبی عوامل بسیاری موثر هستند مانند:

  • مساحت استفاده شده از سرامیک چسبی
  • طول و عرض مکانی که سرامیک کاری می شود
  • اجرت و دستمزد نصاب سرامیک چسبی و عوامل دیگر.

باید بدانید که تفاوت قیمتی بین سرامیک چسبی و سرامیک معمولی نیست و حتی در بسیاری از موارد مقرون به صرفه تر نیز هست مخصوصاً در هنگام تعمیرات ساختمان استفاده از سرامیک چسبی خیلی مقرون به صرفه تر است.

سخن آخر

استفاده از مصالح تازه و به روز در کار شما سهولت و راحتی ایجاد می کند. به روز بودن در صنعت ساختمان سازی از جهت اقتصادی هم برای شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. سرامیک ایفا سرام از متریال هایی است که برای نصب آن می توانید از چسب مخصوص استفاده کنید.