کاشی از جمله رایج ترین و پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی است. کاربرد کاشی در ساختمان سازی بسیار است و کمتر کسی است که متوجه اهمیت بالای کاشی در صنعت ساختمان سازی نشده باشد. کاشی در معنای کلی و متداول به قطعه سنگی مصنوعی گفته می ‌شود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلی ‌متر است.

کاشی از لحاظ سطح انواع مختلفی دارد. برخی از کاشی ها هستند که سطح صیقلی و صافی دارند. رویه ی این کاشی ها به مانند آینه می ماند. برخی دیگر هستند که دارای برجستگی هایی هستند و رویه ی ماتی دارند.
امروزه متریال های مختلفی وارد بازار شده اند اما همچنان کاشی در بین مشتریان ارجحیت و محبوبیت بیشتری دارد. با توجه به این که بازار تقاضا کاشی زیاد است، کمپانی ها و سازنده های زیادی به تولید کاشی روی آورده اند و در تلاش هستند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

ایفا سرام کمپانی شناخته شده ای در زمینه مصالح ساختمانی است و همواره در پی رفع نیازهای مشتریان خود گام بر می دارد. کاشی ایفا سرام در زمینه صادرات هم فعال است که در این مقاله به صادرات کاشی ایفا سرام خواهیم پرداخت.

کاشی سنگ فرش ایفا سرام

کاشی ایفا سرام با کیفیت

 از کاشی در چه سطوحی می توان استفاده کرد

صادرات کاشی ایفا سرام در تولید کاشی برای سطوح مختلف فعالیت می کند. کاشی تقریبا برای تمام سطوح کاربرد دارد. از جمله کف و دیوار. همچین می توان در سطوح مختلف مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه و اتاق پزیرایی و موارد این چنینی از کاشی استفاده کرد.

این کاشی ها در مقدار استحکام داشتن و مقاوت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. مانند کاشی کف که این کاشی ‌ها با توجه به تحمل دریافت فشار و ضربه بیشتر، نسبت به کاشی ‌های دیواری از استحکام بیشتری برخودارند و در نتیجه از مقاومت بالایی در برابر خط و خش، ضربه و نفوذپذیری آب برخوردار هستند.
کاشی های دیواری از ویژگی های دیگری بر خوردار هستند. کاشی‌های دیواری که امروزه با نام سرامیک شناخته می‌ شوند از استحکام کمتری نسبت به نوع کاشی کف بهره می‌برند، این مقاومت کمتر به دلیل پایین ‌تر بودن حرارت کوره ‌های پخت کاشی دیوار است. این نوع کاشی در مقابل آب نفوذپذیری کمی دارد اما شفافیت لعاب این نوع کاشی به دلیل حرارت کمتری که دریافت کرده است بیشتر است.
صادرات کاشی ایفا سرام در تولیدات کاشی با معیارهای جهانی در حال فعالیت است و استاندارد های جهانی را در نظر دارد.

کاشی موزائیکی ایفا سرام

کاشی موزائیکی دیوار

صادرات کاشی ایفا سرام چه مزیت هایی دارد؟

از آن جایی که کمپانی ایفا سرام در صادرات کاشی هم مشغول به فعالیت است همین ویژگی باعث شده است که تنوع تولیدی بیشتری داشته باشد و کاشی های به روزتری تولید کند. تنوع تولیدات کاشی در خارج از ایران بسیار زیاد است و کمپانی ها باید همسو با این روند پیش بروند تا مشتری های خود را از دست ندهند.

همین ارتباط با جهان باعث شده است که کاشی ایفا سرام در بخش صادرات نیز موفق باشد و در کنار آن نظر مشتریان داخلی را نیز جلب بکند. صادرات کاشی ایفا سرام به کشورهای مختلف جهان و از جمله به کشورهای همسایه مانند ترکیه صورت می گیرد.

انواع کاشی

کاشی ها انواع مختلفی دارند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند. در ادامه به بررسی انواع کاشی ایفا سرام می پردازیم.

کاشی های پرسلانی

این کاشی ها در دمای بسیار بالا پخته می شود و همین موضوع باعث می شود که این نوع کاشی تراکم بسیار بالا، مقاومت، سختی و استحکام بالاتری نسبت به سایر کاشی باشد.

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”چه کاشی استفاده کنیم، آیا مهم است؟ و فرقی میکند؟”]

استفاده از نوع کاشی به سلیقه و ذوق شما بستگی دارد. اما کاشی هایی که سطح صافی دارند برای کف معولا استفاده می شود. اما در طراحی های امروزی هر ایده ای قابل اجرا است.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”از کاشی در چه سطوحی میتوان استفاده کرد؟”]

کاشی از متریال های پر کاربرد است و در همه سطوح غالباً می توان استفاده کرد. چه در سرویس بهداشتی و چه در آشپزخانه

[/accordion-item]

[accordion-item title=”ایا کاشی دیواری را برای کاشی کف می توان استفاده کرد؟”]

خیر. باید توجه داشت که برای کاشی کف از کاشی کف استفاده کنید. زیرا سطح مقاوت پذیری بالایی دارد و طبعاً کاشی دیواری این مقاومت را ندارد.

[/accordion-item]

[/accordion]

کاشی ایفا سرام پرسلان

کاشی پرسلان فضا باز

کاشی های موزائیکی

این کاشی ها که در دو نوع پرسلانی و یا سرامیکی و در اندازه 2.5 سانتی متر مربع ساخته می شوند و طریقه نصب آنها می تواند به صورت تکی باشد یا ابتدا آنها را روی صفحه های پلاستیکی یا کاغذی پیش نصب کنند و سپس از آن استفاده کنند. این موزاییک ها دو نمونه ی لعاب دار و بدون لعاب دارند.

کاشی سنگ فرش

و مورد آخری که خیلی پر طرفدار است و از صادرات کاشی ایفا سرام، کاشی سنگ فرش است.
ظاهر این کاشی ها تقریبا مانند آجر است، و ضخامت آنها کمتر از آجر می باشد. از این کاشی ها برای کف ساختمان، پاسیو ها و گاهی حمام استفاده می شود و بعد از نصب نیاز به درزگیری یا بندکشی دارند.

سخن آخر

همانطور که بر کسی پوشیده نیست کاشی از مصالح بسیار پرطرفدار در ایران است. کشور ایران علاوه بر تولیدات کاشی به صادرات آن هم می پردازد. کمپانی کاشی ایفا سرام یکی از این کمپانی ها است.
صادرات کاشی ایفا سرام به شکل پیوسته ای در حال اجرا و به روز رسانی است.