اگر به اطراف خود نگاه کنیم مشاهده میکنیم که هر سطحی از نوع خاصی از متریال پوشیده شده است. کف، سقف و حتی دیوار ها همگی نیاز به نوع خاصی از پوشش دارند تا بهتر و زیبا تر دیده شوند. امروزه برای پوشاندن دیوار ها از کاغذ دیواری و یا دیوار پوش های فانتزی استفاده میکنند. معمولا چون دیوار های داخلی خیلی در معرض رطوبت نیستند می توان از کاغذ دیواری برای آن ها استفاده کرد.

اما بنظر شما برای کف یک محیط که دائما در معرض رفت و آمد است و ممکن است نیاز به شستشو مستقیم با آب را داشته باشد چه نوع کف پوشی مناسب است؟ مسلما پاسخ شما کاشی و سرامیک است. اما ما قصد داریم در این مقاله نظر شما را به سرامیک به عنوان کف پوش جلب کنیم. چرا که سرامیک از کاشی نسبت به رطوبت مقاوم تر است و شاید برخی افراد این موضوع را ندانند. با ما همراه باشید تا مزیت استفاده از سرامیک تکسرام را با هم بررسی کنیم.

سرامیک سالم

سرامیک سالم در مقابل سرامیک خراب

چرا سرامیک؟

طبق دیده ها و شنیده ها در جامعه ما کاشی و سرایک به عنوان یک جسم میشناسند و فرقی بین آن ها قائل نیستند. اما جالب است بدانید که شیوه پخت و لعاب کاری سرامیک و کاشی اندکی با هم متفاوت است و سرامیک در دمای بالا تری پخته میشود به همین علت نسبت به رطوبت و آب مقاوم تر است.

به همین علت برای مناطق مرطوبت بیشتر سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد. سرامیک مقاوم است و برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند بسیار انتخاب درستی است.

مزیت استفاده از سرامیک تکسرام

همانطور که گفته شد استفاده از سرامیک کابرد بیشتری نسبت به کاشی دارد. مزیت استفاده از سرامیک تکسرام باعث شده است که این متریال یکی از پر فروش ترین محصولات ساختمانی باشد. سرامیک تکسرام ویژگی ها و نقاط مثبت زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها می پردازیم. ذکر این نکته ضروری است که سرامیک تکسرام علاوه بر بازار داخل کشور به بیشتر کشور های خاور میانه نیز صادر میشود و از این حیث یکی از محصولات با کیفیت تولید داخلی است.

مقاوم به رطوبت

سرامیک نسبت به رطوبت مقاوم است

مقاوم نسبت به رطوبت

تمیزی و پاکیزگی هر فضایی الویت اول است چرا که اگر فضا کثیف باشد علاوه بر ظاهری بد باعث ایجاد بیماری نیز میشود. همه ما میدانیم که بهترین نوعی تمیزی و نظافت با آب است و اگر از آب استفاده کنیم هم از نظر اسلام مسائل را رعایت کرده ایم و هم از نظر عدم باکتری خیال ما راحت است.

به همین جهت بهتر است متریالی را انتخاب کنیم که بتوان با خیال راحت با آب آن را شستشو داد. سرامیک از جمله متریالی است که نسبت به آب مقاوم است و برای مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و یا حمام می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر برای کف و یا دیوار های هر فضایی از سرامیک استفاده کنید می توانید با خیال راحت با آب آن را شستشو دهید.

مقاوم نسبت به ضربه

سرامیک در دما بالاپخته میشود و متریال اولیه آن به گونه ای است که بسیار مقاوم است. به عنوان مثال اگر شما وسایل سنگینی دارید و به دنبال نوع خاصی از کفپوش هستید که وزن سنگین اجسام به آن صدمه نزند. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرامیک است چرا که سرامیک می تواند وزن های بسیار زیاد را نیز تحمل کند بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

تنوع

این فاکتور یکی از موضوع هایی است که کارخانه تولید سرامیک تکسرام به این موضوع بسیار توجه کرده است و محصولات این کارخانه و برند از تنوع بالایی برخوردار هستند. تنوع محصولات باعث میشود هرکس با هر نوع سلیقه ای بتواند یکی از این محصولات را انتخاب کند.

قیمت مناسب

قیمت سرامیک نسبت به سایر کفپوش ها بسیار مناسب تر است و شما می توانید به راحتی و با پرداخت هزینه ای مختصر از این متریال استفاده کنید. قیمت سرامیک معمولا متری حساب میشود و دستمزد نصب کاشی ممکن است جدا و یا با همان قیمت سرامیک محاسبه میشود.

بهداشتی بودن

به دلیل اینکه این متریال نسبت به آب مقاوم است می توان آن را به راحتی با آب و سایر مواد بهداشتی شست و از تمیز بودن سطح و درز های سرامیک مطمئن بود.

 

شستشو سرامیک

شستشو سرامیک با شوینده

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”آیا استفاده از سرامیک برای دیوار آشپزخانه مجاز است؟”]

استفاده از سرامیک برای پوشاندن دیوار آشپزخانه محدودیتی ندارد و شما می توانید از این متریال استفاده کنسد فقط در انتخاب رنگ و طرح آن دقت لازم را به خرج دهید تا بعدا پشیمان نشوید.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”برای گرمای سطح سرامیک چه اقدامی می توان انجام داد؟”]

متاسفانه سطح سرامیک در فصل زمستان سرد است و برای گرم گردن سطح آن می توان به لوله های آبی اشاره کرد که در زیر  سطح سرامیک عبور کرده است. شاید تنها راه گرم کردن سطح سرامیک همین کار باشد.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”برای تمیز کردن سطح سرامیک از چه شوینده ای باید استفاده کرد؟ “]

سطح سرامیک به راحتی با مقداری آب هم تمیز میشود اما اگر دوست دارید که این تمیزی بیشتر باشد می توانید از وایتکس، پودر شوینده، اسپری های تمیز کننده سطوح و … استفاده کنید.

[/accordion-item]

[/accordion]

معایب سرامیک تکسرام

همانطور که هر محصولی مزایایی دارد مسلما معایبی نیز دارد. البته باید در هنگام خرید دقت کنید که مزایای کدام محصول بیشتر است و سپس اقدام به خرید کنید.

شاید بتوان گفت تنها ایراد سرامیک تکسرام سرد بودن آن در فصول سرد سال است و این سرد بودن به دلیل متریال به کار رفته در ساخت آن و نوع خاص لعاب کاری است.

سخن آخر

سرامیک از جمله متریال های پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است. سرامیک تنوع زیادی دارد و می توان با هر سلیقه ای یکی از انواع آن را انتخاب کرد. سرامیک تکسرام از جمله متریال هایی است که علاوه بر کیفیت خوب تنوع زیادی هم دارد و شما می توانید با خیال راحت محصولات این برند را استفاده کنید.