برای کف هر فضایی معمولا نوع خاصی از متریال مورد استفاده قرار میگیرد. این انتخاب به نوع کاربری فضاء بستگی دارد چرا که برای انتخاب کفپوش باید به نکات زیادی توجه کرد. از جمله میزان رفت و آمد، میزان رطوبت، فشاری که باید کفپوش تحمل کند و همچنین نوع زیر سازی فضاء.

با توجه به نکات فوق باید به انتخاب کفوش مناسب بپردازیم. این روز ها سرامیک و پارکت از پر طرفدار ترین انواع کف پوش برای منازل مسکونی است.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه سرامیک با پارکت بپردازیم مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم و نتیجه گیری کنیم کدام یک می تواند برای کفپوش منازل مسکونی بهتر باشد.

مقایسه سرامیک با پارکت برای کف

برای اینکه بتوانیم سرامیک به عنوان کفپوش را با پارکت مقایسه کنیم ابتدا باید ویژگی های هر کدام را کاملا بشناسیم و با آن ها آشنا باشیم تا بتوانیم از جهات مختلف این 2 را باهم مقایسه کنیم. و به این نتیجه برسیم که کدام یک بهتر است و استفاده از کدام یک برای کف منازل مسکونی مناسب تر است.

برای دیدن سرامیک تکسرام کلیک کنید.

سرامیک کف

مزایای سرامیک

استفاده از سرامیک

سرامیک جزء متریال هایی است که از دیرباز مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی بوده است و برای انواع فضا های مختلف بسیار از آن استفاده میکردند. این متریال به دلیل استفاده زیاد و مورد توجه بودن در طی سالیان مختلف بسیار پیشرفت کرده است و امروزه سرامیک هایی ساخته میشود که به نوع قدیمی تر این متریال شباهتی ندارد.

از جمله مواردی که امروزه در ساخت سرامیک ایفا سرام بسیار به آن توجه میشود تنوع مدل و طرح های آن است. کمپانی های مختلف با توجه به سلیقه مشتریان اقدام به ساخت و تولید انواع مختلفی از سرامیک ها کرده اند. حتی این تنوع فقط محدود به طرح و رنگ نمیشود و کارخانه ها این تنوع را به ابعاد سرامیک نیز تعمیم داده اند.

برای دیدن کاشی روناس کلیک کنید.

مزایا استفاده از سرامیک

همانطور که گفته شد سرامیک یکی از پر طرفدار ترین متریال ها برای کف است. مسلما این متریال ویژگی های خاص و مهمی دارد که تا این اندازه پر طرفدار است. در ادامه به بیان ویژگی های سرامیک میپردازیم.

  • نصب آسان و سریع
  • نظافت و تمیزی راحت
  • جلا و براق بودن سطح سرامیک
  • تحمل فشار زیاد
  • بسیار مقاوم نسبت به رطوبت و آب (عایق رطوبت)
  • تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد
  • ابعاد مختلف با توجه به متراژ فضاء شما
  • چیدمان متفاوت و متنوع
سرامیک کف تیره

معایب سرامیک کف

معایب سرامیک

هر متریال و محصولی که ساخته میشود در کنار مزایای زیادی که دارد معمولا ایرادات و معایبی نیز دارد. سرامیک کف هم در کنار مزایای فوق العاده ای که دارد معایبی نیز دارد. به عنوان مثال:

  • سرد بودن سطح سرامیک در فصول سرد
  • مقاوم نبودن سرامیک نسبت به ضربه
  • شکستن لوازم چینی بر روی سطح سرامیک
  • سر بودن برای کودکان

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”آیا بر روی سرامیک میتوان پارکت نصب کرد؟”]

نصب پارکت بر روی سرامیک مشکلی ندارد و می توان این کار را انجام داد فقط باید توجه کنید که ارتفاع سطح شما اندکی بالا می آید و ممکن است درب های منزل شما بر روی پارکت گیر کند و باعث خراش پارکت شود.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”آیا استفاده از قرنیز برای مکان هایی سرامیک استفاده شده است نیز لازم است؟”]

استفاده از قرنیز برای مکان هایی که از سرامیک برای کف استفاده شده است نیز لازم است و باعث شیک تر شدن فضا میشود و به نوعی تکمیل کننده دکوراسیون شما است.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”جایگزین مناسب برای پارکت چیست؟”]

بهترین جایگزین برای پارکت ها استفاده از سرامیک هایی است که طرح چوب دارند و می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد. و از این بابت محدودیتی ندارند. از طرف دیگر رنگ و طرخ چوب دارند و فضا شما را گرم نشان میدهند.

[/accordion-item]

[/accordion]

انواع رنگ های پارکت

پارکت انواع مختلفی دارد

استفاده از پارکت

پارکت یکی از متریال هایی است که به تازگی ظهور پیدا کرده است و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. پارکت به دلیل جنس خاص و چوبی که دارد بسیار پر طرفدار است و افراد به دلیل ست شدن این متریال با دیگر لوازم منزل مانند مبل، بوفه و تخت و کمد تصمیم به انتخاب این نوع کفپوش میگیرند. جنس و رنگ این متریال باعث ایجاد نوعی گرمی در فضا میشود و فضا منزل را بسیار شیک و مدرن نشان میدهد. پارکت ها در طیف رنگ های متفاوتی تولید میشوند.

در انتخاب پارکت به عنوان کفپوش باید توجه کنید که رنگ این متریال با رنگ دیگر لوازم منزل شما همخوانی داشته باشد.

برای کف اتاق کودک چه نوع کفپوشی بهتر است؟

این سوال بسیار مهم است. حتما کسانی که کودک خردسال دارند ودوست دارند اتاق کودکشان دائما مرتب و تمیز باشد به دنبال انتخاب کفپوشی هستند که بتوانند به راحتی آن را تمیز کنند و نظافت آن راحت باشد. مسلما تمیز کردن سرامیک با مواد شوینده بسیار راحت تر است و تمیزی اتاق کودک شما تضمین شده است. اما ایرادی که می توان به این نوع کفپوش گرفت سرد بودن آن در فصل زمستان است زیرا ممکن است باعث مریضی کودک شما شد. از طرفی اگر فرزند شما ممکن است بر روی سرامیک سر بخورد و اتفاق نا خوشایندی برایش بیافتد.
به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از سرامیک برای پوشاندن کف اتاق کودکتان استفاده کنید و روی آن فرش استفاده کنید تا هم نظافت اتاق حفظ شود و هم از خطرات احتمالی جلوگیری کند.

مزایای پارکت

پارکت رنگ روشن

مزایای پارکت

  • گرم بودن کف در فصول سرد
  • امکان استفاده از روش گرمایش از کف
  • ایجاد فضایی گرم و مدرن
  • ایجاد حس خوب هنگام راه رفتن بر روی چوب
  • مقاوم بودن نسبت به ضربه
  • سر نبودن و مناسب بودن برای منازلی که کودک خردسال دارند.

برای دیدن سرامیک طرح پارکت کلیک کنید.

معایب استفاده از پارکت

با اینک پارکت طرفداران خاص خود را دارد اما همواره ضعف هایی دارد که در ساخت آن به آن ها پرداخته نشده است. به همین دلیل شاید بتوان گفت طرفداران این نوع متریال روز به روز کاهش پیدا میکند.

  • نداشتن مقاومت نسبت به رطوبت و آب
  • سخت بودن نظافت و تمیزی آن ها
  • ایجاد خراش بر روی پارکت با کشیدن لوازم بر روی آن

شاید تنها دلیل کاهش محبوبیت پارکت ها،نداشتن مقاومت مسبت به آب است. بطوریکه با ریختن آب روی پارکت این نوع کفپوش به سرعت خراب میشود و ظاهرش عوض میشود و باید آن را تعویض کرد.

پارکت تیره

معایب پارکت

سرامیک بهتر است یا پارکت؟

این موضوع که کدام یک از این متریال ها بهتر و مناسب تر است بستگی به نوع سلیقه و انتخاب شما دارد و نمی توان مشخص کرد که کدام یک دقیقا بهتر است. اما با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد شما می توانید به مقایسه سرامیک با پارکت بپردازید و  یکی از این دو کفپوش را انتخاب کنید.

طبق تجربه بیشتر افرادی که پارکت ها را انتخاب میکنند به دلیل رنگ این متریال و همخوانی و ست بودن رنگ با دیگر لوازم منزل است. به همین دلیل کارخانه های ساخت سرامیک به تازگی نوع خاصی از سرامیک ها را تولید کرده اند که طرحی شبیه به چوب دارند و می تواند جایگزین مناسبی برای پارکت ای چوبی باشد.

با این تفاوت که این نوع از کفپوش ها قابل شستشو هستند و نسبت به آب و رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارند.

سرامیک جدید طرحدار

سرامیک طرحدار کف

سخن آخر

همانطور که میدانید انواع مختلفی از کف پوش ها وجود دارد. در این بین سرامیک و پارکت ها پر طرفدار ترین هستند. اگر بین انتخاب این 2 محصول شک داشتید پیشنهاد ما به شما استفاده از سرامیک هایی است که طرح چوب دارند.  شرکت و سایت فلورا استیل عرضه کننده بهترین نوع از سرامیک های طرح چوب با بهترین قیمت است.

برای دیدن سرامیک آرین کلیک کنید.

برای خرید این محصولات با همکاران ما در تماس باشید.