سنگ متریالی است که از دیرباز بسیار مورد توجه معماران و زیبا پسندان بوده است. زیبایی سنگ به دلیل طبیعی بودن بسیار چشم نواز است و افراد بسیاری همواره به دنبال استفاده از سنگ برای دیزاین محل های مورد نظر خود بوده اند. اما در طی چند سال اخیر دیده ایم که درصد استفاده از سنگ درصد قابل توجهی کاهش داشته است. به نظر شما دلیل این کاهش تقاضا در عین محبوبیت چه موضوعی میتواند باشد؟

با ما همراه باشید تا در این مقاله به مقایسه سنگ و سرامیک بپردازیم و به شما بگوییم کدام یک بهتر است.

سنگ متریالی طبیعی

همانطور که میدانید سنگ یک متریال طبیعی است و طی سالیان متوالی و با فرآیند های مختلف و متفاوت تولید میشود. سنگ های طبیعی طی چندین مرحله دگر گیسی در داخل زمین تحت فشار و دمای بسیار بالا قرار دارند و در حالت مذاب هستند. اگر دمای آن ها به سرعت کاهش پیدا کند این توده های مذاب تبدیل به سنگ و صخره های آتشفشانی میشوند و اگر کاهش دما کند باشد تبدیل به صخره های آذرین میشوند.

خارج کردن این توده و سخره ها از داخل زمین باعث میشود این سنگ ها پایداری خود را از دست بدهند و نسبت به برخی عوامل بسیار نا پایدار باشند. که در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم.

سنگ طبیعی

سنگ متریالی طبیعی برای کف

سرامیک مقاوم ترین متریال

سرامیک ها جزء مقاوم ترین متریال ها هستند. سرامیک در کارخانه های سرامیک سازی از مواد اولیه مقاوم و تحت دمای بسیار بالا تولید میشود. این بالا بودن دما در حین تولید باعث میشود این متریال نسبت به رطوب و تغیرات دمایی بسیار مقاوم باشد وبه بهترین متریال برای پوشاندن کف و دیوار تبدیل شود.

یکی از دلایلی که باعث میشود سرامیک ها به نسبت دیگر متریال ها مقاومت خوبی داشته باشند لعاب کاری است. لعاب کاری سرامیک ها باعث میشود که مقاومت سرامیک در مقابل رطوبت بیش از پیش شود و شما بتوانید از سرامیک در محل های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و یا حمام به راحتی استفاده کنید.

سرامیک

سرامیک مقاوم ترین متریال

مقایسه سنگ و سرامیک

در بالا سعی کردیم سنگ و سرامیک را برای شما به اختصار توضیح دهیم تا بتوانید با هر کدام بهتر و بیشتر آشنا شوید. حال قصد داریم به موضوع اصلی بحث که مقایسه سنگ و سرامیک است بپردازیم.

گفتیم که سنگ های طبیعی به علت نوع و شیوه ساخت بسیار حساس هستند و نمی توان از آن ها در هر فضایی استفاده کرد، همچنین این متریال نسبت به برخی مواد شوینده حساس است. و دچار خوردگی میشود. این وردگی به مرور زمان بیشتر میشود و جلوه ای زشت به محل شما میدهد. اما سرامیک ها به دلیل شیوه پخت و دمای زیاد به مواد شوینده و آب حساس نیستند و شما می توانید برای نظافت آن به راحتی از هر نوع ماده شوینده استفاده میکنید.

مزایای سرامیک

سرامیک جزء متریال هایی است که مزایای بسیاری دارد و به دلیل همین مزایا است که نسبت به سنگ برتری پیدا کرده است. در ادامه با هم به بررسی مزایای سرامیک ایفا سرام میپردازیم.

  • مقاومت نسبت به رطوبت
  • مقاوم نسبت به مواد شوینده
  • قیمت مناسب
  • طرح های متنوع و زیاد
  • ابعاد متفاوت و دلخواه
  • قابل استفاده برای هر مکانی
  • مقاومت نسبت به تغیرات دما و انبساط و انقباض
سرامیک ایفا سرام

سرامیک کف طرح سنگ ایفا سرام

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”آیا از سنگ طبیعی میتوان به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی استفاده کرد؟”]

سنگ طبیعی جزء متریال هایی است که مقاومت خوبی نسبت به رطوبت ندارد و ممکن است در طولانی مدت در اثر رطوبت خراب شود و جلوه بدی به خود بگیرد. توجه داشته باشید که بهترین متریال برای پوشاندن کف سرویس بهداشتی سرامیک است زیرا مقاومت آن نسبت به رطوبت بسیار زیاد است.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”سرامیک های طرح سنگ میتواند انتخاب مناسبی برای کف سالن پذیرایی باشد؟”]

مسلما سرامیک بهترین انتخاب برای کف مکان هایی مانند سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی و … است. اگر شما از علاقه مندان به طرح های سنگ های طبیعی هستید می توانید ار سرامیک های طرح سنگ استفاده کنید و از زیبایی آم ها لذت ببرید.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”قیمت سنگ به عنوان کفپوش بیشتر است یا سرامیک؟”]

مسلما قیمت سنگ طبیعی به دلیل شیوه تولید و نحوه به موجود آمدن بیشتر است. زیرا منابع این متریال در طبیعت است و شاید سال ها طول بکشد تا دوباره از آن نوع محصول به وجود آید.

[/accordion-item]

[/accordion]

معایب سرامیک

مسلما هر محصولی در کنا تمام مزایایی که دارد معایبی نیز دارد و محصول بی عیب وجود ندارد اما شما برای انتخاب یک محصول باید ببینید که آیا مزایای آن بر معایب آن برتری دارد یا نه. و سپس اقدام به خرید آن کنید. سرامیک نیز از این قاعده جدا نیست و معایبی دارد.

شاید اصلی ترین عیب و مشکل سرامیک این باشد که در فصل های سرد سال سطح بسیار سردی دارد و نمی توان به راحتی روی آن قدم گذاشت و باید حتما از جوراب و یا صندل استفاده کرد.

البته این مشکل بین سرامیک و سنگ مشترک است و هر دوی این محصولات در زمستان سطح سردی دارند.

سنگ کف

سنگ خورده شده

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب هر 2 محصول سنگ و سرامیک را به تفصیل برای شما بیان کنیم تا شما بتوانید برای انتخاب محصول مورد نظر خود راحت تر اقدام کنید. توجه داشته باشید که سنگ ها تنوع محصول کمتری دارند و شما انتخاب های محدود تری دارید. اگر از علاقه مندان به طرح سنگ هایی مانند گرانیت و یا مرمر هستید جالب است بدانید که کارخانه سرامیک ایفا سرام سرامیک هایی با طرح های این سنگ های محبوب تولید کرده است و شما می توانید فضای منزل و یا محل کار خود را به وسیله این نوع از سرامیک دیزایین کنید.

با انتخاب این طرح سرامیک شما زیبایی سنگ های طبیعی و مقاومت سرامیک را همزمان با هم دارید و دیگر نگران خراب شدن و خورده شدن سنگ های طبیعی نیستید.