قطعاً تا به حال متوجه این نکته شده اید که طراحی ساختمان هم از چشم فروشنده و هم خریدار خیلی اهمیت دارد. دلیل این همه اهمیت این است که خریدار یا مشتری با دیدن دیزاین منزل ترغیب به خریدن خانه می‌شود. کاشی و سرامیک زیبا و جذاب، توجه ها را به خود جلب می کند. حال اگر بخواهیم از منظر خریدار خانه هم به موضوع نگاه نکنیم.

شما به عنوان کسی که میخواهید منزل خود را بازسازی کنید، نیاز به کاشی و سرامیک با کیفیت، زیبا و امروزی دارید. کاشی و سرامیک ایفا سرام گزینه‌ ی بسیار مناسبی برای انتخاب شما می تواند باشد. در ادامه به اطلاعاتی درمورد کاشی و سرامیک ایفا سرام می پردازیم. در ابتدا لازم است با فرق های بین کاشی و سرامیک آشنا شوید.

تفاوت کاشی و سرامیک ایفا سرام

  • تفاوت اصلی کاشی و سرامیک در میزان استحکام آنان است. سرامیک خیلی مقاوم تر از کاشی است و ضخامت بیشتری دارد امّا کاشی بیشتر ظرافت و جنبه ی تزئینی دارد.
  • با توجه به تفاوت استحکامی که ذکر کردیم، باید توجه داشته باشید که کاشی بر روی دیوار استفاده دارد یا سطوحی که خیلی در برابر فشار قرار نمی گیرند. امّا سرامیک به دلیل مقاومت بالا بهتر است که در کف استفاده شود.
  • کاشی به خاطر قدرت جذب بالایی که دارد بیشتر برای کار کردن بر روی دیوار خوب عمل می کند. کاشی در مناطق مرطوب با موفقیت امتحانش را پس داده است. زیرا رطوبت و نم دیوار ها را می گیرد و از به وجود آمدن بسیاری از خرابی ها جلوگیری می کند و به طور کلی در برابر رطوبت مقاوم هستند.
  • سرامیک قدرت جذب خیلی کمی دارد و استفاده از آن برای سطح دیوار اصلاً عقلانی و منطقی نیست.
فرق کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک

مزیت های کاشی و سرامیک چیست؟

  • یکی از مزیت های استفاده از کاشی این است که کاشی خیلی بهداشتی است برای همین هم استفاده از آن در سرویس بهداشتی خیلی اهمیت دارد. دلیل بهداشتی بودن کاشی این است که در برابر رطوبت مقاوم هستند و چون آب در سطح باقی نمی ماند از رشد بسیاری از باکتری ها کاسته می شود.
  • از مزایای سرامیک کف این است که زیبایی بسیاری به منزل شما می دهند. در قدیم از فرش برای دیزاین خانه استفاده می کردند و به نظرِ افراد خانه ای که از فرش های قیمتی تر و بیشتری برخوردار بود از زیبایی تر هم بودند. اما امروزه فرش ها جای خود را به سرامیک داده اند. سرامیک ها در دیزاین خانه خیلی اهمیت پیدا کرده است و استفاده از آن به منزل شما انرژی مثبت تری تزریق می کند.
  • از مزایای مهم کاشی و سرامیک این است که کار شما را در تمیز کردن خیلی راحت تر می کند. تمیز کردن پارکت به مراتب سخت تر از کاشی و سرامیک است.
  • کاشی و سرامیک ماندگاری بیشتری دارند. برای مثال اگر پارکت را در نظر بگیرید، چسب زیری پارکت به مرور از بین می رود و دیگر خاصیت چسبندگی ندارند و با راه رفتن شما در سطح منزل، پارکت ها هم دونه دونه از پشتِ سر شما کنده می شوند.
  • کاشی و سرامیک از لحاظ دیزاین و طراحی دست شما را باز می گذارند. کاشی و سرامیک ایفا سرام ارائه دهنده ی طیف گسترده ای از کاشی و سرامیک با طراحی های خاص و امروزی است.

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”یا کاشی برای کف هم کاربرد دارد و یا فقط می توان از آن برای دیوار استفاد کرد؟ “]

هتر است از کاشی فقط در سطح دیوار استفاده کنید. زیرا مقاومت اغلب کاشی ها در برابر ضربه کم است.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”چرا برای حمام و دستشویی کاشی گزینه مناسبی است؟ “]

کاشی از اجتماع باکتری جلوگیری می کند و فضای سرویس بهداشتی را سالم تر نگه می دارد.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”کدام یک از انواع سرامیک و یا پارکت به عنوان کفپوش مناسب تر است؟”]

سرامیک خیلی طول عمر بیشتری دارد و شما اگر علاقه به پارکت دارد می توانید سرامیک طرح چوب یا پارکت را امتحان کنید.

[/accordion-item]

[/accordion]

سرامیک کف ایفا سرام

سرامیک طرح پارکت

انواع کاشی و سرامیک

  • سرامیک طرح چوب: طراحی چوب به فضای منزل شما فضای خیلی گرمی را می دهد و از لحاظ روانی صمیمت بیشتری در بین اعضای خانواده ایجاد می کند.
  • سرامیک هایی برای دیوار های بلند: سرامیک هایی هستند که خیلی عریض ساخته شده اند تا یکدستی به وجود بیاورند. این سرامیک ها به گونه ای برش خورده اند که انگار بر روی سطح کف یا بر زوی دوار فقط یک سرامیک نقش بسته است.
  • کاشی و سرامیک وینتج: این نوع از کاشی و سرامیک خیلی خاص هستند و خیلی جوان پسند هستند و بین جوانان محبوبیت بالایی دارند. از نوع طرح بیشتر در کافه ها و رستوران های مدرن استفاده می کنند.
  • کاشی های طرح سفید و مینی مال: این از کاشی و سرامیک خیلی سطح شلوغی ندارند و اصطلاحاً مینی مال هستند. این طرح مینی مال امروزه خیلی باب شده است و طرح های شلوغ و گلدار خیلی به روز و مد نیستند.
  • کاشی های تزئینی: این کاشی ها بیشتر طراحی نوستالژیکی دارند و برای نوستالژیک بازها خیلی جذاب هستند. این نوع از طراحی خیلی در خانه ها کاربرد ندارند و بیشتر در گالری ها یا چای خانه و قهوه خانه ها طرفدار دارند.
کاشی مناسب کف

کاشی کف ایفا سرام

انواع کاشی ایفا سرام  و سرامیک بسیار زیاد است و امروزه با پیشرفت صنعت می توانید حتی خودتان هم سفارش کاشی و سرامیک بدهید و هیچگونه محدودیتی برای شما وجود ندارد. باید اشاره کنیم که انواع سرامیک وجود دارد و سرامیک فقط در کف ندارد و بر روی دیوار هم خیلی کارایی دارند. سرامیک های دیواری بیشتر حالت تزئینی دارند و همچنین در برابر ضربه و گرما یا سرما مقاوم هستند. همانطور که تا به این جا متوجه شده اید نصب کاشی و سرامیک به دو صورت انجام می شود:

  • نصب تکی: این نوع نصب بیشتر برای منازل انجام می شود.
  • نصب گروهی: این نوع نصب هم برای منازل و هم برای محل های کار صورت می پذیرد و نصب گروهی خیلی مدرن تر است نصبت به طرح های دیگر.

سخن آخر

امروزه هر طرحی که مدّ نظر داشته باشید می توانید آن را اجرا کنید و لذت ببرید. کاشی و سرامیک ایفا سرا ارائه دهنده انواع طرح های کاشی و سرامیک است و گستره ی زیادی از علایق و سلایق را شامل می شود. شما می توانید با کمک مشاوران ما بهترین انتخاب ر ا داشته باشید.