شاید شما هم جزء آن دسته از افراد باشید که فکر میکنید تنها راه چسباندن کاشی استفاده از سیمان و دوغاب است. اما باید بدانید آن زمان که برای کاشی کاری دیوار و کفپوش های حمام و دستشویی و … تنها گزینه ممکن استفاده از دوغاب و سیمان بود گذشت. در واقع مدت زمان زیادی است که در صنعت ساختمان سازی از چسب ها به جای ساخت انواع ملات استفاده می شود.

کاشی چسبی چیست؟؛ کاشی چسبی تکسرام

کاشی چسبی تکسرام به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد؟

سوال اینجاست که همیشه می توان از این چسب ها استفاده نمود؟ یا سوال دیگر این که چه زمانی باید از این چسب ها استفاده نماییم؟ باید بدانید که چسب کاشی با چسب سرامیک تفاوت دارد و معمولا پیشنهاد می شود از چسب ها برای تعمیرات کاشی و سرامیک استفاده شود. در مقاله کاشی چسبی تکسرام با من همراه باشید.

بین چسب کاشی و ملات سیمان کدام را انتخاب کنیم؟

هنوز هم در ساخت یک ساختمان نوساز از ملات ماسه و سیمان استفاده می کنند. به این صورت که از دیوار آجری یا کاشی کاری شده فاصله ای را در نظر میگیرند و دوغاب و سیمان را پشت کاشی ها می ریزند. خیلی از استاد کاران و کاشی کاران به دلیل استفاده از این شیوه زیاد تمایلی به استفاده از چسب برای کاشی کاری ندارند و به عقیده آنها هیچ گاه چسب نمی تواند عملکرد دوغاب را داشته باشد.

اما همین ساختمان را به فرض میگیریم 10 سال دیگر بخواهید تعمیر کنید و بخواهید کاشی ها را تعمیر کنید بهتر است به منظور اجرای کار در سرعت بالا تر سراغ چسب بروید. گاهی هم دلتان می خواهد مدل کاشی ها را تغییر دهید و از یک کاشی با مدل جدیدتر یا با رنگی دیگر استفاده کنید که باز هم استفاده از کاشی چسبی تکسرام بهترین گزینه برای شما می باشد.

انواع مختلف چسب کاشی؛ کاشی چسبی تکسرام

چند نوع چسب کاشی وجود دارد؟

انواع مختلف چسب کاشی تکسرام

اگر خودتان قسط این را دارید که کاشی های منزلتان را عوض کنید باید بدانید که چسب کاشی انواع مختلفی دارد . پس حتما از یک متخصص یا استادکار کمک بگیرید که در این زمینه تخصص داشته باشد. باید بدانید و آگاه باشید که انواع چسب تقلبی در بازار به وفور دیده می شود. ای چسب ها کیفیت کار شما را پایین می آورند و در نتیجه شما اعتمادتان را نسبت به این نوع کاشی ها از دست میدهید پس سعی کنید از چسب های مرغوب و اصل برای کاشی های خود استفاده کنید یا از متخصصین کاشی تکسرام کمک بگیرید.

استفاده از چسب کاشی و سرامیک

برای این که یک کار تمیز تحویل دهید پیشنهاد می شود که کاشی و سرامیک قبلی را خراش دهید. برای بهتر متوجه شدن بذارید اینگونه بگویم که برای این که کاشی های جدید شما محکم تر روی کاشی های قبلیتان بماند روی کاشی های قبلی را خراش دهید تا چسب به داخل انها رفته و به صورتی بیشتر چسب با کاشی قبلی درگیر شود تا بتواند کاشی جدید را نگه دارد. برای این منظور از چکش های تیشه دار می توانید استفاده کنید.

نکته دیگر این که اگر کاشی های قبلی هم اندازه با کاشی های جدید است که هیچ اندازه گیری و برش قطعه انتهایی به همان شکل قبل صورت می گیرد. اما اگر به این صورت نیست حتما از قبل اندازه های لازم را در نظر بگیرید . البته تا حدود دو ساعت بعد از نصب کاشی های تکسرام می توان آنها را جا به جا کرد. ولی خب برای این که زحمت شما دو چندان نشود و هزینه اضافی متقبل نشوید حتما از قبل این مسئله را در نظر بگیرید.

میزان چسب مصرفی

معمولا برای هر متر مربع کاشی کاری به حدود سه کیلوگرم چسب نیاز دارید. ولی خب مواردی مانند سالم یا خراب بودن کاشی های قبلی، صاف یا نامناسب بودن کاشی های قبلی و عواملی مانند این ها هم در این مسئله موثر می باشند.

چسب کاشی چگونه تهیه می شود؛ کاشی چسبی تکسرام

نحوه تهیه چسب کاشی به صورت کامل

تهیه چسب کاشی

چسب کاشی از انواع ملات خشک بر پایه سیمان تهیه می شود که بعد از مخلوط شدن با اب و سیمان و چسباندن کاشی چسبی تکسرام بسیار مستحکم تر می شود. با گذشت 24 ساعت این مخلوط به طوری محکم شده که با دوغاب و سیمان هیچ فرقی نمی کند.

بسیاری از استاد کاران و کاشی کاران برای تهیه چسب کاشی، مقداری چسب بتن داخل آن می ریزند چون بسیار کاشی را روی دیوار مستحکم تر می کند و برای عمر چسب موثر است. از موارد دیگری که باید در هنگام نصب به آن دقت کنید این است که سطح دیوار تراز باشد برای نصب کاشی چسبی تکسرام.

نصب کاشی های آلومینیومی چسب دار

کاشی های آلمینیومی و کاربرد انها

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”کاشی چسبی تکسرام چیست؟”]

امروزه در صنعت کاشی سازی و ساختمانی از نوعی کاشی استفاده می شود که نیازی به ملات سیمانی و بند کشی ندارد این کاشی ها به راحتی با چسب های مخصوص قابل نصب می باشند

[/accordion-item]
[accordion-item title=”ایا نصب کاشی های سنتی راحت تر است یا چسبی؟”]

خب باید بگویم که نصب کاشی های چسبی به مراتب از کاشی های سنتی راحت تر می باشد زیرا نیاز به بند کشی و سیمان کاری ندارد

[/accordion-item]

[accordion-item title=”چسب کاشی چگونه تهیه می شود؟”]

چسب کاشی از انواع ملات خشک بر پایه سیمان تهیه می شود که بعد از مخلوط شدن با اب و سیمان و چسباندن کاشی چسبی تکسرام بسیار مستحکم تر می شود. با گذشت 24 ساعت این مخلوط به طوری محکم شده که با دوغاب و سیمان هیچ فرقی نمی کند.

[/accordion-item]

[/accordion]

نصب کاشی های آلومینیومی چسب دار

برای کاشی کاری از کاشی های آلومینیومی و شیشه ای برچسب دار هم می توانید استفاده کنید. این مدل کاشی ها هم قابلیت نصب بر روی کاشی های قدیمی را دارند که در نتیجه نیازی به برداشتن آن ها نیست. برای کاشی های برچسب دار باید از چسب مخصوص خودشان استفاده کنید. شما به راحتی می توانید این کاشی ها را تمیز کنید و همچنین این مدل کاشی ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند شاید این کاشی ها را بیشتر در مراکزی مانند استخر ها و جاهایی که رطوبت بالایی دارند دیده باشید.

سخن آخر

کاشی چسبی جزء یکی از متریال های نوظهوری است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. شاید مزیت کاشی چسبی نسبت به سایر کاشی ها این باشد که برای نصب آن نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید. شرکت فلورا استیل دارای مجموعه کاملی از کاشی چسبی تکسرام است.