توالت‌ها و روشویی‌ها از هر نوعی که باشند یکی از مهمترین تجهیزات خانه به شمار می‌روند. هر روز استفاده می‌شوند و بیش از سایر تجهیزات در سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرند. امروزه نقش معماری داخلی در زندگی مردم افزایش یافته است و سرویس بهداشتی نیز یکی از مهمترین بخش‌های یک خانه به شمار می‌رود. در این مقاله یک راهنمای خرید به صرفه توالت فرنگی و روشویی برای شما فراهم آمده است. با مطالعه این راهنما می‌توانید رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید.

نکات مهم در زمان خرید توالت فرنگی

مطالعه این راهنما قبل از خرید به شما کمک شایانی خواهد کرد تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

اندازه‌گیری فضای موجود برای نصب توالت فرنگی

قبل از خرید تجهیزاتی بزرگ‌تر یا کوچکتر برای سرویس بهداشتی خود ابتدا باید محل نصب این تجهیزات را به دقت اندازه‌گیری نمایید. اگر خودتان امکان اندازه‌گیری آن را ندارید، از یک متخصص کمک بگیرید. مشاوره قبل از خرید بهترین تصمیمی است که به خرید به صرفه شما کمک خواهد کرد.

برای خرید اجاق گاز رومیزی کلیک کنید.

تصمیم‌گیری درباره یک تکه‌ای یا دو تکه‌ای بودن توالت فرنگی

اگرچه توالت‌های دو تکه‌ای قیمت پایین‌تری نسبت به انواع یک تکه‌ دارند، اما تمیز کردن انواع دو تکه دشوارتر است.

توالت فرنگی یک تکه قیمت بالاتری دارد و در مقایسه با انواع دو تکه‌ای با دشواری بیشتری نصب می‌شود.

هرچند که کارایی هر دو یکی است. پس در زمان خرید این مورد را حتماً در نظر داشته باشید.

ابعاد، ظاهر و تکنولوژی

فاصله از دیوار پشتی برای ورود لوله آب در هر مدل با مدل دیگر متفاوت است. مواد اولیه به کار رفته در ساخت توالت فرنگی در قیمت‌گذاری آن بسیار اهمیت دارد. امروزه با پیشرفت علم تکنولوژی و طراحی‌های مدرن در ساخت توالت‌های فرنگی به کار گرفته می‌شوند. اینکه چه تکنولوژی در سیستم سیفون استفاده شده، چگونه و کجا نصب می‌شود، مجهز به سیستم بدون صدا باشد یا از امکان تنظیم فشار آب برخوردار باشد همگی در قیمت‌گذاری این تجهیزات مؤثر می‌باشند.

بهترین روشویی برای سرویس بهداشتی

تغییر روشویی باعث تغییری اساسی در ظاهر سرویس بهداشتی می‌شود، به طریقی که مطمئناً شما را شگفت زده خواهد کرد. انتخاب‌های متنوعی در بازار برای روشویی وجود دارد و تولیدکنندگان امروزه در تولید محصولات خود تمامی سلایق را مد نظر قرار داده‌اند. تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی باعث بهبود سبک کلی خانه شما می‌شود. قبل از هر چیز باید درباره سبک مورد نظر خود تصمیم بگیرید. اندازه فضا و بودجه نقش مهمی در انتخاب نوع روشویی ایفا می‌کند. اما با مشاوره و اعتماد به متخصصین معماری متبحر و خلاق می‌توانید انتخاب مناسب‌تر داشته باشید. اینکه از سنگ روشویی سنتی استفاده شود یا از روشویی کابینتی بستگی به فضای سرویس بهداشتی خانه شما و سبک منتخب شما دارد.

سنگ روشویی

در واقع محفظه‌ای برای شستشوی دست و صورت در سرویس بهداشتی است. در گذشته تجهیزات مورد استفاده در این فضا چندان مورد توجه نبودند، اما امروزه نقش قابل توجهی در دکوراسیون یک خانه ایفا می‌کنند. از مواد اولیه متنوعی در ساخت سنگ روشویی استفاده می‌شود؛ از انواع سرامیکی با ظاهر یکدست و صاف و زیبا گرفته تا انواع سنگی، شیشه‌ای، چوبی با طراحی جادویی همگی باعث تأثیر بسیاری در دکوراسیون سرویس بهداشتی ایفا می‌کنند. نه تنها سنگ روشویی‌ در مدل‌ها و طرح‌های متنوع ساخته می‌شوند، بلکه مواد اولیه به کار رفته در ساخت این تجهیزات نیز بسیار متنوع هستند. این مسئله در قیمت محصولات نیز تأثیرگذار هستند، برای انتخاب بهتر ابتدا با افراد حرفه‌ای و مشتریان قدیمی مشورت کنید. سعی کنید اطلاعات کاملی درباره جنس تجهیزاتی که خریداری می‌کنید بدست آورید تا با دیدگاه بهتری انتخاب خود را انجام دهید.

روشویی

برای سرویس بهداشتی چه کابینتی مناسب است.؟

روشویی کابینتی

آیا فضایی بدون استفاده در سرویس بهداشتی شما وجود دارد؟ روشویی‌های کابینتی یکی از تجهیزات مناسب برای سر و سامان دادن به شلوغی سرویس بهداشتی و تأثیرگذار در دکوراسیون این فضا است. آن‌ها برای مرتب کردن وسایل موجود در سرویس بهداشتی بسیار کارآمد هستند. این روشویی‌های کابینتی در واقع در زیر سنگ روشویی یا بالای آن روی دیوار نصب می‌شوند. اما چه نوع کابینتی برای سرویس بهداشتی شما مناسب است. 

گاهی اوقات قرار دادن وسایل مختلف مانند خمیر دندان، حوله، دستمال توالت و سایر وسایل در سرویس بهداشتی به فضای بیشتری نیاز دارد و این روشویی‌های کابینتی نه تنها راهکاری عالی برای ایجاد نظم در این فضا است، بلکه زیبایی منحصر به فردی هم به کل فضا می‌دهد.

روشویی کابینتی در جنس‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و همین مسئله در قیمت آن‌ها نیز مؤثر است. اما انواعی که در ساخت بدنه آن‌ها از مواد اولیه مرغوب‌تر و با کیفیت‌تری استفاده شده مسلماً قیمت بالاتری هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته امروزه با توجه به محبوبیت این مدل‌ها، تولیدکنندگان گزینه‌های متنوعی را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند و اکثریت می‌توانند با توجه به فضا و بودجه و البته سبک مورد نظر خود در دکوراسیون انتخاب خود را انجام دهند.

تغییر در دکوراسیون تمامی فضاهای یک خانه تأثیر قابل توجهی در روحیات و زندگی شما خواهد داشت. لازم نیست این تغییرات با هزینه گزاف انجام شود، تنها باید انتخابی هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید. این تغییر چه در اتاق خواب شما باشد چه در سرویس بهداشتی خانه شما انجام شود، احساسی بی‌نظیر و هیجانی غیر قابل وصف در شما ایجاد خواهد کرد.