ترمیم سرامیک

حتما سرامیک هایی را دیده اید که کنار یا وسط آن ها ترک برداشته است و جلوه ای زشت به فضای شما داده است. در مقاله قبلی در خصوص این موضوع کاملا صحبت کردیم و علت آن را برای شما شرح دادیم. حال که علت این موضوع را متوجه شدید قصد داریم در رابطه با ترمیم سرامیک ترک خورده مطالب مفید و کاربردی را برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

سرامیک بیشتر در کجا استفاده میشود؟

همانطور که میدانید سرامیک نسبت به رطوبت مقاوم تر از کاشی است. به همین دلیل در مناطق بیشتری مورد استفاده قرار میگیرد. مناطقی مانند سرویس بهداشتی، حمام و یا کف سالن های پذیرایی همگی از سرامیک هستند. در هنگام انتخاب سرامیک شما باید توجه داشته باشد که از نوع مرغوب آن استفاده کنید زیرا در غیر اینصورت سررامیک شما به سرعت و با گذشن زمان خراب و فرسوده میشود و شما مجبور هستید آن را تعویض کنید.

پس سعی کنید از ابتدا سرامیکی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. سرامیک تک سرام یکی از با کیفیت ترین انواع سرامیک های موجود در بازار است که شما می توانید انواع مدل های آن را از سایت فلورا استیل تهیه کنید.

چگونه سرامیک ترک خورده را ترمیم کنیم؟

ترک خوردن سرامیک یا به اصطلاح لب پر شدن سرامیک اتفاقی رایج است که ممکن است برای تمام سرامیک ها با هر برندی بیافتد. معمولا لب پر شدن سرامیک جلوه ای زشت به فضای شما میدهد به همین جهت لازم است که سرامیک های لب پر شده را با روش های موجود ترمیم و تعمیر کنید.

در ابتدا شما باید نوع شکستگی کاشی یا سرامیک خود را مشخص کنید، زیرا هر نوع از شکستگی نیازمند یک اقدام برای ترمیم است. در ادامه لیستی از اقدامات لازم در جهت ترمیم سرامیک شکسته را برای شما آورده ایم.

برای دیدن انواع سرامیک تکسرام کلیک کنید.

 

استفاده از چسب کاشی و سرامیک برای ترمیم

شما می توانید برای ترمیم سرامیک های شکسته از چسب مخصوص استفاده کنید. این چسب باعث میشود 2 قطعه سرامیک به‌هم بچسبد و آن ظاهر زشت سرامیک از بین برود. البته باید توجه داشته باشید که برای شکستگی های کوچک که در کناره های سطح سرامیک به وجود می‌آید این روش مفید است.

همچنین پس از چسباندن سرامیک های شکسته با چسب نباید توقع داشته باشید که ظاهر سرامیک مانند روز اول شود. زیرا ترک کوچکی بر روی آن باقی می‌ماند.

استفاده از چسب مخصوص برای چسباندن کاشی هایی که کاملا پودر شده اند و یا شکستگی سطح آن ها بسیار زیاد است مناسب نیست. زیرا در درجه اول شما نمی توانید تمام قطعات سرامیک را در جای درست بچسبانید و در درجه دوم حتی اگر شما تمامی قطعات را بهم بچسبانید باز هم ظاهر زشت سرامیک از بین نمیرود.

[accordion title=”سوالات متداول شما “]

[accordion-item title=”آیا فشار آمدن به سرامیک می‌تواند باعث شکستن آن شود؟”]

معمولا سرامیک ها ا به گونه تولید میکنن که فشار باعث شکستن آن ها نشود. اما موارد نادر نیز وجود دارد که فشار باعث شکستن سرامیک میشود. اما دلیل عمده شکستن سرامیک ضربه است. هنگامی که سرامیک ضربه بر سطح سرامیک وارد میشود مانند دیگر اجسام سفالی شکسته میشود و ظاهری زشت به خود میگیرد.

[/accordion-item]
[accordion-item title=”آیا تغییرات دمایی باعث شکستن سرامیک میشود؟”]

اگر تغییرات دمایی کم باشد نمی تواند آسیبی به سرامیک وارد کند. اما اگر تغییرات دما بسیار زیاد باشد انبساط و انقباض سرامیک میتواند عاملی برای شکستن آن باشد.

[/accordion-item]

[accordion-item title=”سرامیک شکسته را می توان با هر نوع چسبی چسباند؟”]

خیر برای چسباندن سرامیک های شکسته حتما باید از چسب مخصوص استفده کنید. زیرا چسب مورد نظر باید نسبت به رطوبت مقاوم باشد تا آب به پشت آن نفوذ نکند.

[/accordion-item]

[/accordion]

چسب سرامیک

چسب مخصوص برای چسباندن سرامیک

تعویض سرامیک شکسته شده

هنگامی که شکستگی های سطح سرامیک بسیار زیاد باشد و نتوان برای ترمیم آن ها از چسب استفاده کرد. باید سرامیک شکسته شده را تعویض کرد. مشکلی که برای تعویض سرامیک وجود دارد این موضوع است که شاید شما نتوانید دقیقا طرح سرامیک مورد نظر خود را در بازار پیدا کنید. اما جای نگرانی وجود ندارد ما می توانید طرح های مشابه را به راحتی جایگزین سرامیک شکسته شده کنید.

روش تعویض سرامیک شکسته

تعویض سرامیک شکسته با سرامیک جدید کاری بسیار حساس است و باید توسط استاد کار ماهر و با تجربه انجام شود. در غیر اینصورت باعث میشود سرامیک های اطراف سرامیک شکسته نیز مجددا شکسته شوند و شما مجبور باشید کل سرامیک های آن منطقه را تعویض کنید.

استاد کار در ابتدا اطراف سرامیک شکسته را با دستگاه مخصوص خالی میکند. سپس سیمان زیر سرامیک مورد نظر را بر میدارد و سرامیک شکسته را از بقیه سرامیک ها جدا میکند. در مرحله بعد سیمان و ملات جدید را در محا مورد نظر میریزد. توجه کنید که میزان ملات و سیمان مورد استفاده بسیار مهم است و نباید از حدی بیشتر و یا کمتر باشد.

حال نوبت چسباندن سرامیک جدید است. پس از چسباندن سرامیک استاد کار سرامیک جدید را با سرامیک های قبلی تراز میکند و روی آن دوغاب میریزد تا فضای خالی بین آن ها پر شود.

تعویض سرامیک

بررسی روش تعویض سرامیک شکسته

سخن آخر

همانطور که میدانید سرامیک متریالی سفالی است پس شکستگی و یا لب پر شدن آن امری طبیعی است. برای جلوگیری از این اتفاق شما باید تا جای ممکن از این متریال مراقبت کنید و سعی کنید به ان ضربه وارد نشود. استفاده از برند های معتبر نیز میتواند ریسک شکستگی سرامیک را کاهش دهد.

پس از شکستن سرامیک با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد می توانید سرامیک دارای مشکل را ترمیم یا تعویض کنید.