طرح ها ومدل های مختلف کاشی یا سرامیک برای دیوار در دهه اخیر، باعث شده تا در منازل از این محصول به طور ویژه ای استفاده شود. از ویژگی های این محصول می‌توان به مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت نام برد. اما در این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد که چه سرامیک یا کاشی سالن پذیرایی برای خرید مناسب است و انواع سرامیک تزیینی دیوار را بررسی خواهیم کرد.

چرا از کاشی برای دیوار پذیرایی استفاده کنیم؟

اگر که حین نوسازی محیط منزل باشید و چه به طور کلی قصد تغییر دیوار اتاق نشیمن را دارید، استفاده از سرامیک برای دیوار پذیرایی می تواند یکی از گزینه های چشمگیر برای این موضوع باشد. کاربرد کاشی کاری دیواری می تواند روی یک دیوار و یا تنها بخشی از دیوار اتاق نشیمن انجام شود. کاشی پذیرایی می تواند تاثیر زیادی روی نمای کلی منزل داشته باشد.

مدل سرامیک دیوار پذیرایی و هال جزو جدیدترین و به روزترین متدهای تزیین و دکوربندی اتاق پذیرایی و قسمت نشیمن هر خانه ای است.

کاشی دیوار پذیرایی

شکل ها و استایل های متعددی برای سرامیک دیوار پذیرایی  وجود دارد و انتخاب آنها تا حد زیادی به بودجه مد نظر شما برای این کار بستگی دارد که البته در قیمت های متنوع موجود است. گرچه قیمت های مختلفی برای کاشی، سنگ طبیعی و سرامیک وجود دارد ولی شما می توانید مدلی که با بودجه شما هماهنگ است را انتخاب کنید.
گرچه ممکن است ظاهر تمام آنها زیبا باشد ولی وقتی نوبت به دوام کار و ضد آب بودن آنها می رسد، تغییر در قیمت وجود دارد. بهتر است ارزان ترین مدل ها را انتخاب نکرده و به کیفیت نیز توجه کنید.
بیشتر کاشی های دیواری در سایزهای مشخصی هستند. کاشی های سایز بزرگ در رنگ های روشن معمولا جلوه ای مثبت داشته و به ویژه فضاهای کوچک را بزرگ تر نشان می دهد.

نکاتی درباره انتخاب کاشی و سرامیک دیوار پذیرایی

نکته‌ ای که  در انتخاب مدل کاشی و سرامیک دیوار پذیرایی و هال باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به نیاز و نوع مصرف آن است. برای یک انتخاب صحیح باید در مورد مدل کاشی دیوار پذیرایی و هال اطلاعات کافی داشته باشید و با ویژگی‌های آن آشنا باشید. برای مثال اثر سایز و رنگ آن را بر بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا یا تاثیر کیفیت بر قیمت آن و … را بدانید.

برای مشاهده انواع کاشی ایفا سرام با فلورا استیل همراه باشید.

مطالبی که شاید در مورد کاشی ندانید:

کاشی محصولات سفالین و سرامیکی است که در مرحله نازک کاری، ساخت بنا استفاده می شود و به آن در اصطلاح سنگ مصنوعی هم گفته می شود. این واژه از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال سازی مشهور بود. کلمه کاشی (Tile) از کلمه لاتین (Tegula) گرفته شده که مترادف فرانسوی TUILE می باشد به معنای گل پخته سقف و کلمه انگلیسی TILE نیز به معنای پوشش بر روی ساختمان است.

انواع کاشی و سرامیک دیواری پذیرایی

کاشی فراورده ای سرامیکی، متشکل از دانه های ظریف متبلور و متخلخل است که معمولاً در حرارت بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخته شده و در انواع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شود. رویه لعابی کاشی ممکن است براق، نیمه براق، مات، ساده، گلدار، سفید و یا رنگی باشد.
البته می دانیم که بطور کلی به مواد غیر آلی غیر معدنی جامد و غیر فلزی ، سرامیک گفته میشود که با توجه به این تعریف کاشی ها نیز نوعی سرامیک محسوب می شوند. کاشی به دو دسته کفی و دیواری تقسیم میشود. نوع کفی آن اصطلاحاً در بازار ، سرامیک نامیده می شود.
بنابراین با توجه به تعریف اصلی سرامیک ها، سرامیک مصطلح در بازار در حقیقت همان کاشی کفی است و منظور ما از سرامیک همان کاشی کفی می باشد و نه تعریف عام سرامیک ها. به عبارت دیگر تفاوت کاشی دیوار با کاشی کف در استحکام، درصد جذب آب و کیفیت لعاب روی آن دارد و اگر لعاب روی کاشی از جنس سرامیک باشد به آن اصطلاحاً سرامیک گویند.

برای دیدن انواع کاشی و سرامیک ارزان کلیک کنید.

اجزای کاشی سرامیک دیوار سالن پذیرایی

کاشی دارای دو بخش است:

  • قطعه سفالی که قسمت اصلی و استخوان بندی کاشی را تشکیل می دهد.
  • لعاب روی آن که ماده ای است شیشه ای ، جنس لعاب از شیشه و اکسیدهای فلزیو مواد معدنی می باشد.

کاشی دارای انواع و گونه های متفاوتی است . استفاده یا عدم استفاده از لعاب مهم ترین عامل تمایز انواع کاشی به شمار می آید. میزان تخلخل کاشی نیز در درجه دوم اهمیت قرار دارد. رنگ درکاشی های لعاب خورده می تواند در بافت کاشی وارد شده باشد. این رنگ می تواند رنگ طبیعی خاک رس ، یا رنگدانه ای باشد که قبل از پخت کاشی به رس اضافه شده باشد.
در برخی موارد در کاشی های لعاب خورده ، رنگ ( معمولا مخلوطی ازسیلیکات سرب و رنگدانه ها ) پس از پخت بدنه بر لعاب سطح اعمال می شود . سپس کاشی را جهت ممزوج ( شیشه ای ) نمودن لعاب با بدنه ، مجددا در کوره پخت قرار می دهند. کاشی های لعاب خورده دارای رنگ ها ، طرح ها و بافت های سطحی متنوع تری در مقایسه با نوع بدون لعاب هستند.

انواع طرح سرامیک دیوار پذیرایی

سرامیک دیوار پذیرایی

کاشی دیوار پذیرایی