شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از مدتی از کاشی های آشپزخانه خود خسته شده باشید و یا اینکه دیگر با سبک دکوراسیون شما هماهنگ نباشد و یا اینکه وقتی به منزل جدیدی اسباب کشی میکنید کاشی های آنجا قدیمی باشد. امروزه برای پوشاندن دیوارهای قدیمی در منزل یا محل کار راهکار های متفاوتی وجود دارد.

انواع روش های پوشاندن دیوار:

  • نقاشی کردن
  • پلاستر(گچ) تزئینی
  • کاشی ها
  • سنگ دکوری

و موارد دیگر که در این بین کاشی ها گزینه بهتری هستند.

کاشی چسبی

طریقه چسباندن کاشی

همه چیز در مورد کاشی های چسبی

شما میتوانید برای تعویض کاشی های قدیمی خود از یک بنا کمک بگیرید تا برایتان کاشی های جدید را با مصالح مورد نیاز نصب کند اما به یاد داشته باشید این روش زمان بسار زیادی از شما خواهد گرفت زیرا مصالحی که برای چسباندن کاشی به کار میرود مدتی طول میکشد تا خشک شود. مدتی قبل کارخانه های تولید کاشی سبکی جدید از کاشی و سرامیک ها را روانه بازار کردند که با کمک چسب به دیوار میچسبد.شاید تنها ایرادی که بتوان به این سبک کاشی ها وارد دانست وزن سنگین آنها میباشد که باعث میشود مقدار بیشنری چسب برای چسباندن آنها استفاده کرد.

همچنین در صورتی که کاشی های زیری استحکام کافی را نداشته باشند چسباندن این کاشی ها کاری دشوار و شاید نشدنی باشد.

امروزه کارخانجات تولید کاشی و سرامیک، خط تولید جدیدی به راه انداخته اند که در آن انواع کاشی چسبی را با وزنی بسیار پایین عرضه میکنند. پایین بودن وزن کاشی ها باعث شده طرفداران بیشتری پیدا کند. چرا که به علت وزن پایین آنها طریقه نسب آنها راحت تر است و حتی اگر بنای زیری یا کاشی های قدیمی استحکام کافی نداشته باشد، باز هم چسباندن این کاشی با مشکل مواجه نمیشود. برای راحتی و سهولت شما کارخانه ها چسب را دقیقا پشت کاشی تعبیه کرده اند و فقط با اندازه گیری محل دقیق نسب،

خود شما میتوانید به راحتی آن را نسب کنید. از این مدل کاشی و سرامیک بیشتر در فضای بین کابینت ها استفاده میشود.

اما استفاده از کاشی هایی که با چسب جداگانه میچسبند رواج بیشتری دارد. زیرا از این کاشی ها میتوان در سرویس بهداشتی و حمام ها نیز استفاده کرد. برای چسباندن هر متر مربع کاشی در سطح صاف احتیاج به 4-3 کیلو و در سطح های ناصاف 5کیلوگرم چسب نیاز داریم.

کاشی چسبی جدید

کاشی چسبی آشپزخانه

کاشی چسبی آشپزخانه

استفاده از کاشی چسبی آشپزخانه بهترین راه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما است. زیرا با توجه به وجود وسایل سنگین مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و گاز امکان تخلیه کامل آشپزخانه وجود ندارد. همچنین از طرفی اگر شما بخواهید به روش قدیمی کاشی ها را عوض کنید باید تمام کابینت ها را کنده و بعد از نصب کاشی های جدید آن ها را بجای خود باز گردانید، همانطور که مشخص است چنین کاری بسیار سخت و زمان بر است.

به همین علت بهترین راه تعویض کاشی های آشپزخانه استفاده از روش چسباندن و کاشی چسبی است. زیرا علاوه بر سهولت، در مدت بسیار کمتری به نتجه میرسد.

برای دیدن قیمت کاشی و سرامیک کلیک کنید.

استحکام و مقاومت کاشی یا سرامیک چسبیده شده به 3 عامل بستگی دارد:
  • میزان مرغوبیت چسب خمیری استفاده شده در چسباندن کاشی
  • استحکام کاشی زیرین
  • مهارت کسی که کاشی جدید را روی کاشی قدیمی نصب میکند.

معمولا این عقیده در مردم وجود دارد که چسباندن کاشی با چسب روی کاشی های قدیمی باعث میشود چسب بعد از مدتی شل شده و باعث شود کاشی یا شاید دیوار به کل فرو بریزد. بیشتر این نگرانی بابت سرویس بهداشتی، حموم و پشت سینک ظرف شویی است، زیرا در معرض قرار گرفتن رطوبت و آب است. اما ما به شما این اطمینان خاطر را میدهیم که اگر از چسب خمیری مرغوب و در کنار آن کاشی مناسب استفاده کنید هرگز این اتفاق نمی افتد. زیرا معمولا برای  نصب کاشی در محیط هایی که در معرض رطوبت و آب هستن مانند کاشی چسبی آشپزخانه، مقداری چسب بتن با چسب خمیری مخلوط میکنند که از نفوذ آب به پشت کاشی جلوگیری کنند. همچنین امروزه برخی کارخانه ها چسب های خمیری ضد آب تولید کرده اند که به طور کلی خاطر مصرف کننده را از بابت شل شدن یا افتادن کاشی راحت میکنند.

طریقه چسباندن کاشی

روش چسباندن کاشی

موارد مهم چسباندن کاشی

حتما قبل از چسباندن کاشی توجه کنید که دیوار شما سالم باشد یعنی جای هیچگونه ترک یا شکستگی نداشته باشد. همچنین نیاز است که دیوار را با پارچه ای خشک تمیز کنید.

توجه کنید که چسب کاشی در کناره های کاشی به خوبی چسبیده باشد زیرا اگر این مورد رعایت نشود بعد از مدتی کاشی شما ممکن است شل شود و به زمین سقوط کند.

کاشی چسبی کف آشپزخانه

به علت وجود رطوبت احتمالی در کف آشپزخانه که به علت شستن کف میباشد. باید برای چسباندن کاشی کف آشپزخانه از باید از چسب ها و موادی استفاده کنیم که قبلیت چسبندگی بالایی داشته باشند که به مرور زمان شل نشوند. با این توضیحات برای کاشی کاری کف آشپزخانه از چسب پودری استفاده میکنیم.

معایب استفاده از کاشی چسبی در آشپزخانه

شاید تنها و مهم ترین ایراد استفاده از کاشی چسبی هزینه بر بودن آن باشد. زیرا شما در روش چسباندن کاشی نیاز به مقدار چسب زیادی دارید و این خود باعث میشود شما متحمل هزینه زیادی نسبت به روش استفاده از ملات سیمان شوید. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر متراژ پروژه شما کم باشد و از کاشی چسبی استفاده کنید باعث میشود پروژه شما زودتر به بازدهی برسد و همین مورد باعث صرفه جویی در هزینه های شما میشود.

سخن آخر

یکی از بهترین برندها در صنعت کاشی، برند تجاری ایفا سرام است. برای استعلام قیمت و خرید کاشی ایفا سرام با ما تماس بگیرید.