خرید کاشی رنگی می تواند انتخاب مناسبی برای تزئین و یا بازسازی ساختمان باشد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد در خرید کاشی رنگی همواره می توانید انتخاب های بسیار زیادی برای طراحی ساختمان داشته باشید اماه همواره نکاتی وجود دارد در زمان انتخاب کاشی رنگی مناسب و همچنین نحوه نصب کاشی رنگی که رعایت آن سبب می شود هم کیفیت و دوام بیشتری داشته باشید همچنین زیبایی را به فضای ساختمان خود ببخشید. یکی از نمونه های پرطرفدار کاشی رنگی کاشی ایفاسرام می باشد.

کاشی رنگی سنتی

کشی های سنتی طراحی انواع نقوش شامل اسلیمی، ختایی، طرح های هندسی، گره و معقلی،  تک نقش بصورت شمسه، لچک، ترنج، بته جقه ، خطاطی شامل نستعلیق، ثلث، کوفی و … ، طرح های تکرار بصورت حاشیه را شامل می شود. کاشی رنگی سنتی  علاوه بر زیبایی خاصش زحمت بسیاری هم دارد، اما زیبایی و ترکیب رنگ های نهایی آن جلوه ی منحصر به فردی را به دکوراسیون داخلی شما می بخشد.

خرید کاشی رنگی سنتی

کاشی رنگی سنتی

کاشی رنگی مدرن

در گذشته شاهد کاشی کاری سنتی بر سر در مساجد، گنبدها، مناره‌ها، کتیبه‌ها و محراب‌ها بودیم، امروز شاهد کاشی کاری مدرن در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل نیز هستیم. اگرچه دیروز کاشی‌ها به طور معمول در انواع رنگ‌های ایرانی اعم از لاجوردی، فیروزه‌ای، زرد، قرمز و حنایی دیده می‌شد، امروز شاهد گستره تولید بالایی از کاشی‌های مدرن در انواع رنگ‌ها هستیم. علاوه بر این، تفاوت جلوه‌ بصری در طرح‌ بندی خرید کاشی رنگی نیز مشاهده می‌ شود. و نقش این موضوعات در طراحی و دکوراسیون داخلی روز اجتناب ناپذیر است.

کاشی رنگی مدرن چیست

کاشی رنگی مدرن

خرید کاشی رنگی

برای خرید کاشی رنگی همانطور که گفتیم باید که پارامترهایی در زمان خرید در نظر گرفته شود تا انتخاب مناسب و خرید با دوامی داشته باشید.

جذب آب

میزان جذب آب پارامتری است که برای اندازه‌گیری تخلخل کاشی به کار می‌ رود، در واقع هر چه ماده متخلخل ‌تر باشد میزان جذب آب بیشتر خواهد شد. تخلخل خاصیت بسیار مهم کاشی است، زیرا خواص فیزیکی مکانیکی فرآورده به آن بستگی دارد. به این دلیل است که استاندارد CEN بر اساس میزان جذب آب، انواع مختلف کاشی‌ها را طبقه ‌بندی می ‌کنند. میزان جذب آب کاشی از تقریبا صفر تا ۲۵٪ – ۲۰٪ تغییر می‌کند.

تابلو کاشی رنگی

کاشی رنگی

ضربه

ضربه (impact)در واقع یک تنش مکانیکی ناگهانی که بر روی قسمت بسیار کوچکی از سطح، متمرکز می ‌شود. این مساله هم به سطح و هم به بدنه کاشی رنگی مربوط می ‌شود. مشاهده شده که تمامی مواد سرامیکی، شکننده هستند یعنی به محض اینکه محدوده الاستیسیته آنها از حد بگذرد، می ‌شکنند. به این دلیل برخی از شوک‌ها (مانند افتادن اشیاء سنگین و نوک تیز) ممکن است به سطح صدمه بزنند، آن را خراش بدهند و برخی اوقات منجر به شکستن کامل قطعه شوند. تنش‌های فشاری مشکلات خاصی را ایجاد نمی‌ کنند زیرا مقدار استحکام فشار کاشی‌ها هزاران kg/cm2 است.

کنترل سختی کاشی

کنترل سختی کاشی توسط چشم غیر مصلح صورت می ‌گیرد. این کار با برش دادن کاشی توسط مینرال‌ها با سختی‌های مختلف انجام می‌شود. (در کارخانه سازنده). استاندارد اروپایی مربوط 141 EN است.

نصب کاشی رنگی

نصب کاشی

نحوه نصب کاشی رنگی

برای نصب کاشی رنگی از دو ماده سیمان و چسب استفاده می شود. برای تراز شدن کاشی کاری از بندکشی استفاده می شود.از سیمان به صورت ملات برای زیرسازی و افزایش مقاومت کاشی کف استفاده می‌شود و از چسب معمولا برای درزگیری و استحکام بین اتصالات استفاده می‌شود.