از دیرباز استفاده از کاشی و سرامیک برای ساخت و ساز مورد توجه و استفاده طراحان و مهندسین بوده است. و برای محل های مختلف از انواع مختلف کاشی یا سرامیک با طرح های مختلفی استفاده میکردند. امروزه انواع مختلفی از کاشی و سرامیک در طرح و رنگ های مختلف توسط کارخانه های مختلف ساخته میشود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید موارد استفاده کاشی و سرامیک باهم متفاوت است و برای محل های مختلف باید از انواع مختلف کاشی یا سرامیک استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی مختصر فرق کاشی و سرامیک میپردازیم و سپس موارد استفاده سرامیک ها را برایتان شرح میدهیم، با ما همراه باشید.

خرید سرامیک کف

استفاده از سرامیک برای کف

تفاوت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از نظر موارد استفاده فرق های زیادی با هم دارند. به عنوان مثال ما از کاشی فقط در پوشش دیوار استفاده میکنیم و برای پوشش کف از سرامیک استفاده میکنیم. زیرا کاشی ها استحکام لازم را ندارند که به عنوان پوشش کف مورد استفاده قرار گیرند. همچنین از کاشی ها در نمای بیرونی ساختمان یا محل هایی که دارلای سقف نیستند و در معرض هوای آزاد قرار میگرند استفاده نمیکنیم. زیرا رطوبت را جذب میکنند و پس مدتی کاشی می شکند، فرو میریزد و یا حتی ممکن است باعث فرو ریختن دیوار شود و بنای ساختمان را خراب کند.

سرامیک چیست؟

سرامیک در معنای لغوی به معنی سفال یا شئ پخته شده است. جالب است بدانید سرامیک واژه ای یونانی است که وارد زبان فارسی شده است.

سرامیک یک ماده جامد معدنی و غیر فلزی میباشد که در دمای زیاد تولید میشود. مواد تشکیل دهنده سرامیک مخلوطی از خاک رس، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون و سایر عناصر خالص است.این مواد خام با آب ترکیب میشوند و مخلوطی را به وجود می آورند که قابلیت شکل پذیری دارد. بعد از شکل دادن به سرامیک باید به آن زمان لازم و کافی را بدهیم تا خشک شود. سرامیک ها دز محیطی مثل محیط فر حرارت داده میشوند تا خشک شوند. پس از خشک شدن سرامیک عملا نمی توانیم در شکل آن تغییری ایجاد کنیم زیرا بسیار محکم و سفت است پس قبل ازخشک شدن باید مطمئن شویم که سرامیک ما به شکل و طرح دلخواه رسیده.

مراحل ساخت سرامیک کف

مراحل ساخت سرامیک

مراحل ساخت سرامیک در کارخانه:

  • آماده کردم مواد اولیه لازم برای ساخت سرامیک
  • آماده سازی پودر دوغاب
  • شکل دهی و پرس کردن پودر
  • خشک کردن سرامیک
  • لعاب کاری و انجام اقدمات اصلاحی در ظاهر
  • پخت سرامیک
  • پولیش کاری
سرامیک برای روف گاردن

سرامیک پرسلان

موارد استفاده سرامیک

موارد استفاده سرامیک خیلی بیشتر از مواردی است که از کاشی استفاده میکنیم. ما میتوانیم از سرامیک برای پوشش دیوار، کف و یا حتی سقف استفاده کنیم. با توجه به شرایط و مراحل ساخت سرامیک، سرامیک ها از استحکام بیشتری برخوردار هستن و همین مورد باعث شده بتوانیم از آنها در پوشش کف نیز استفاده کنیم. بهترین نوع پوششی که مهندسین برای کف استفاده میکنند سرامیک است. زیرا هم قیمت مناسب تری دارد نسبت دیگر پوشش های کف و هم استحکام لازم را دارد. با اینکه مقاومت سرامیک از کاشی در برابر تغییرات دما، رطوبت و فشار بیشتر است اما برای پوشش کف مناطقی مثل حیاط یا روف گاردن، سرامیک انتخابی مناسبی نیست.

چرا که این محیط ها در معرض رطوبت، گرما و سرما هستند و به این ترتیب خیلی زود خراب شده و از بین میروند و میتوانند برای شما دردسر آفرین باشد و شما را متحمل هزینه هایی برای تعویض کند. با این حال اگر میخواهید برای محیط های سر باز از سرامیک استفاده کنید بهتر است از سرامیک پرسلان استفاده کنید. سرامیک پرسلان نوعی از سرامیک است که به علت ساختار و مراحل تولید متفاوت مناسب حیاط، روف گاردن و در کل مناطقی است که در معرض رطوبت قرار دارند.

اگر بخواهیم بصورت خلاصه ساختار سرامیک پرسلان را توضیح دهیم، پرسلان نوعی از سرامیک است که در تشکیل آن از خاک رس بیشتر و ناخالصی های کمتری استفاده میشود. دمایی که در آن سرامیک پرسلان تولید میشود بسیار بالاتر از دمای تولید سرامیک های معمولی است.

به این ترتیب فهمیدیم مقاومت سرامیک در برابر فشار، تغییرات دمایی و رطوبت بیشتر از کاشی است،و میتوان سرامیک را پوشش برتر کف به حساب آورد. اما باید توجه کنید که استفاده از کاشی برای دیوار ها رایج  تر است، چرا که قدرت جذب بالاتری دارد و راحت تر میچسبد اما با این حال از سرامیک نیز برای دیوار ها بسیار استفاده میکنند.

نصب سرامیک

نصب سرامیک کف

سرامیک کف ایفا سرام

انتخاب سرامیک کف بسیار مهم تر از انتخاب سرامیک دیوار ها است، چرا که کف محل مورد نظر شما متحمل فشار و وزن های زیادی میشود، پس مرغوب بودن سرامیک کف از اهمیت بالایی برخوردار است. باید در انتخاب کاشی کف به لعاب کاری کاشی اهمیت بدهید بطوری که با تردد زیاد و یا شست و شو در طولانی مدت رنگ و لعاب کاشی از بین نرود و جلوه بد و زشتی به محیط شما ندهد.

سرامیک کف ایفا سرام یکی از انواع سرامیکی است که که در ساخت آن از متریال با کیفیت استفاده شده. رنگ و لعاب کاشی ثابت بوده و در طولانی مدت از بین نمیرود. همچنین سرامیک کف ایفا سرام به علت شیوه ساخت نسبت به فشار و تحمل وزن بسیار مقاوم است و بعد از مدتی شما ترک در سطح کاشی مشاهده نمیکنید. تنوع و رنگ های متنوع و جذاب سرامیک کف ایفا سرام نظر هر ببیننده ای را به خود جذب میکنند. کیفیت بالا در کنار تنوع زیاد باعث شده است که سرامیک کف ایفا سرام به یکی از پر فروش ترین برند های سرامیک کف تبدیل شود.

قیمت سرامیک کف ایفا سرام

برای استعلام قیمت سرامیک ایفا سرام و یا مشاوره شما میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید، ما پاسخگوی سوالات شما هستیم.